Este blog no apoya la difusión de contenidos con derechos de autor (excepto los casos en los que el autor da su permiso para ello o los difunde de manera gratuita).
Aquest blog no dona suport a la difusió de continguts amb dret d'autor (exceptuant els casos en els que l'autor en dona permís o els difon de manera gratuïta).
This blog does not support the dissemination of copyrighted content (except for cases in which the author gives permission for it or spreads for free).

miércoles, 16 de enero de 2013

Ressenya de la Caixa Verda de Aventuras en La Marca Del Este

Avui us presento la ressenya de la Caixa Verda de Aventuras en La Marca del Este, la tercera a la sèrie desprès de les caixes Vermella i Blava.




La Caixa Verda conté un llibret amb els fulls de personatge de totes les classes de personatge aparegudes de manera oficial fins ara (las de la Caixa Vermella i les noves de la Verda) aixì com el Manual Avançat. EL llibret es en format A4 i cada full disposa de l’il•lustració representativa de la classe i de l’informació específica per a cada tipus de personatge, que inclou les regles específiques de la classe junt amb les regles aplicables del Manual Avançat; a més a més dels fulls també hi ha un mapa de la Marca del Este i un altre del món de joc.





El Manual Avançat es un Compendi d’Opcions i Regles Avançades que, tenint en compte l’extensió dels seus continguts, es més gruixut (i pesat) que els dos manuals anteriors.


Anem a veure el seu contingut:




Una de les primeres coses que veiem a l’obrir el manual es la dedicatòria dels autors junt amb el pròleg format per diversos texts enviats pels afeccionats.



Desprès d’aquesta entrada comencem amb els diversos capítols que formen part del manual:

1. Noves Classes d’Aventurers




Amb el Manual Avançat disposem d’11 noves classes de personatges:
  • Assassí
  • Bàrbar
  • Bard
  • Druida
  • Elf Fosc (*)
  • Gnom
  • Místic
  • Ninja (*)
  • Samurai
  • Semielf
  • Semiorc (*)
(*) Es recomana que aquests personatges només puguin jugar-se en cas de que l’àrbitre ho permeti.

A més a més dels nous tipus de personatge també hi ha regles opcionals per a equiparar la classe Guerrer de la Caixa Vermella amb la resta de classes.

2. Equipament, Armes i Mestratge en Armes



Aquest segon capítol ens ofereix un conjunt d’armes noves per acompanyar a les classes de personatge descrites al capítol anterior junt amb les regles opcionals referides al Mestratge en Armes que permet que els personatges puguin aprendre de manera gradual a fer anar i especialitzar-se en l’ús de les armes, així com altre regles per a valorar el seu ús sense entrenament d’armes i els efectes de la cobertura.

3. Habilitats


A l’igual que tenim regles opcionals de combat també disposem d’un nou sistema d’habilitats fàcil de fer anar i directament aplicable a personatges ja creats. Per a que els personatges tinguin èxit usant aquest sistema es necessari obtenir una tirada menor en un D20 que la suma de la puntuació de característica més habilitat.

El llistat d’habilitats (25) es orientatiu, per tant els jugadors i arbitres tenen completa llibertat per a crear-ne de noves segons les seves necessitats.

4. Aventures i Desventures



El present capítol està centrat principalment en oferir-nos una sèrie de consells bàsics per a gestionar les aventures que tenen lloc en el típic entorn del jocs d’estètica Old School: la masmorra que està esperant a ser explorada pels personatges.

Aquest entorn es caracteritza per tenir un conjunt de trets propis que sempre ens convé tenir presents, com pot ser el cas dels passadissos poc il•luminats, les portes esperant a ser obertes o les trampes esperant a ser desactivades...

Al final del capítol també se’ns proporciona uns altres dos sistemes opcionals, un d’experiència en el que es contemplen altres maneres de pujar de nivell i un altre per a comptabilitzar la Cordura dels personatges (basat en la característica Sabiduría) en el cas de que desitgéssim usar una ambientació similar a la dels Mites de Cthulhu (no oblidem que a la Caixa Blava també disposem d’estadístiques de criatures basades en l’obra de Lovecraft).

5. Guerra!



Sempre hi ha la possibilitat que durant el transcurs de les seves aventures els personatges es vegin embolicats en una batalla entre dos o més exèrcits. Per a simular aquest fet aquest capítol ens proposa un sistema de combat a gran escala que, sense ser ni exhaustiu ni realista, permetrà als àrbitres gestionar aquestes batalles de manera senzilla tenint en compte les característiques amb les que es defineixen els exèrcits: Nivell (com si fossin personatges). Qualitat (que depèn de les seves capacitats) i Puntuació de batalla (calculada en base a la Qualitat Base i les bonificacions a la Qualitat).

El resultat de la batalla dependrà d’una tirada de percentatge a efectuar per cada exèrcit participant que es veurà modificada per les tàctiques usades per cada adversari i els Punts de Victoria de cadascun (aquests punts depenen de la proporció de forces, la qualitat dels exèrcits, etc.). La diferència entre ambdues tirades ens donarà el resultat a consultar a la taula de resultats de batalla per al guanyador i el perdedor.

Tot l’exposat anteriorment està previst per a batalles a camp obert, tot i que també s’ha previst l’atac a fortaleses (però no pas els setges perllongats) i l’ús de maquinaria de setge com per exemple les catapultes.

Potser l’única objecció que es pot fer a aquest sistema es l’absència de regles per involucrar als personatges directament a les batalles.

6. Gestió de Feus i Dominis



Si al capítol anterior es tractaven les batalles en aquest tenim informació sobre els dominis i regnes a defendre i com gestionar-los, ja que ens proporciona un conjunt de regles per a decidir el tipus de territoris on estan establerts, quantes famílies els habiten i els recursos que es poden explotar (que suposarà una gestió econòmica amb les seves corresponents despeses i beneficis). També està previst un sistema per a mesurar la confiança dels súbdits respecte als seus governants (en principi els personatges jugadors) així com valorar la possibilitat de que es produeixin revoltes o altres esdeveniments potencialment perillosos.

7. Encanteris


Aquí trobarem un llistat extens de conjurs extra: 114 de màgia arcana (per a mags i elfs), 79 de magia divina (per a clergues) i 124 per a druides.

8. Objectes Màgics i Artefactes



Si en un joc com aquest son importants els encanteris tambè ho son els objectes màgics, es per això que aquí trobarem un llistat complet amb 96 exemples de tot tipus (varetes, anells, pocions, etc.), incloent exemples "curiosos" com el bikini de cota de malla màgic creat per Jason el Roig...

9. Cosmologia de La Marca



Si a la Caixa Blava se’ns donava informació sobre els diferents regnes del món de joc en aquest capítol se’ns amplia aquesta descripció per abarcar els diferents plans d’existència de l’univers, que van des del plà material (els territoris descrits a la Caixa Blava) fins d’altres com el plà celestial (on viuen els deus) fins a l’inframón (equivalent a l’infern) entre d’altres.

10. Monstres



En aquest capitol tenim prop de 120 monstres de tipus diversos (dimonis, humanoides de tipus diversos, morts vivents, etc.) així com una petita selecció de personatges no jugadors humans més normals (comerciants, nobles, pirates, etc.).



11. La Festa de Disfresses


El Manual Avançat tambè ens ofereix una aventura amb la que podem provar les noves regles de la Caixa i en la que, com sempre, no tot es el que sembla.

Aquesta aventura tambè està a l’última pel que fa a l’ús de la tecnología ja que a les seves pàgines també trobarem diferents codis QR que es poden usar opcionalment per afegir una mica mes de complexitat a l’aventura.



Ja per acabar el Manual tenim l’epileg escrit per José A. Tellaetxe Isusi, de la editorial Ludotecnia, i uns pocs afegits finals que inclouen la clasee opcional Viatger de les Estrelles (que ens permet començar a itroduïr elements propis de la ciencia-ficció a les nostres aventures), una taula de crítics i una altra de pifies (s’ha de fer notar que el resultat per a que es produeixi un crític a una tirada d’atac hauria de ser un 20 natural i no pas un 1 com consta a la taula de crítics) i el mètode per a convertir la Categoría d’Armadura (CA) negativa dels jocs Old School a la positiva de les versions més recents de Dungeons & Dragons 3.5 o jocs similars.

La Caixa Verda es un magnific afegit a la linea de Aventuras en La Marca del Este i augura que la Caixa Negra serà magnífica, tot i que s’ha de fer notar que les il•lustracions d’algunes de les fitxes dels personatges (sobre tot a les classes corresponents a la Caixa Vermella) son una mica fosques i que a l’última dedicatoria dels afeccionats la autoria que consta no es la correcta, ja que el text es de El Dado Inquieto en comptes de Tirando Dados (la URL del blog que apareix es la correcta). Tot i això aquests petits detalls no afecten pas a la jugabilitat i la genialitat del producte.

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario