Páginas

sábado, 29 de septiembre de 2012

Ressenya d’ Omertà

A les passades Barnalúdicas 2012 a més a més de col·laborar amb l’organització de l’esdeveniment, també vaig tenir l’oportunitat d’adquirir el manual bàsic i la pantalla de l’àrbitre d’Omertà, el poder de la Mafia a l’stand de la llibreria L'Andrómina, gràcies a la qual els seus autors, Pedro Nieto i Andrés Ramos, em van signar l’obra.

Portada d’Omertà


Contraportada d’Omertà


El manual d’Omertà
comparat amb el de La Llamada de Cthulhu


Aquest joc té per objectiu mostrar-nos els orígens i el funcionament de la màfia italoamericana (principal grup contemplat al llibre) a les dècades de 1920 i 1930, coincidint amb l’època de La Llei Seca.

El manual d’Omertà junt amb la pantalla de l’àrbitre


Sí, assistir a jornades té aquestes coses: els autors et signen les seves obres


Desprès d’una breu introducció a càrrec de Ricard Ibañez Omertà es divideix en 3 parts generals: Ambientació, Sistema de Joc i Escenari i Aventures.



Índex de continguts


Introducció


Ambientació

Els dos primers capítols, Origen e Historia de la Mafia i Los Locos Años 20, tenen com a missió descriure’ns els orígens de la Màfia, com va aconseguir implantar-se als EEUU i com era el modus de vida de l’època.



Origen i Història de la Màfia




Els Bojos Anys 20


La Màfia neix a Sicília i aconsegueix implantar-se a Nova York i Chicago gràcies a l’immigració de finals del segle XIX, que tindrà els seus màxims exponents en figures com ara Alfonso Capone o Joseph Bonano entre molts d’altres. Pel que fa a la dècada de 1920 trobarem prou informació per a construïr el rerafons de les nostres sessions de joc, ja que al capítol corresponent tindrem dades sobre els costums de la societat nord-americana de l’època, els seu sistema legal i detalls sobre les bandes mafioses.

Sistema de Joc

Els capítols dedicats al sistema de joc son deu (i per tant el nucli del joc): Creación de Personajes, Habilidades, Coraje, Suerte y Reputación, Combate, Persecuciones, ¡Necesito un médico!, Creación de Bandas, Experiencia i Equipo.

En aquesta part podrem escollir la mena de personatge que volem interpretar dins dels diversos tipus que ens ofereix el manual, fet que també implica crear-li una vida passada com a pas previ a la seva integració a una família mafiosa (tot i que no es obligatori crear personatges mafiosos, es poden crear personatges que defenguin la llei o que simplement siguin ciutadans que intenten dur a terme una vida normal).





Creació de personatges


El sistema d’Omertà es bàsicament de tipus percentual i per tant molt similar al Basic Roleplaying (com el cas del sistema usat a La Llamada de Cthulhu): un personatge tindrà èxit si la seva tirada, usant un D10 per a les desenes i un D10 per a les unitats, es menor o igual a la puntuació de l’habilitat usada (si es té un 65% ho aconseguirà si treu 65 o menys als daus).



Habilitats


A més a més també tenim sistemes de joc específics per a les diverses situacions que poden aparèixer a les sessions de joc, com per exemple les persecucions (ja sigui a peu o en automòbil), l’ús d’armes de foc o la creació i evolució de la banda mafiosa on estan integrats els personatges.

Coratge, Sort i Reputació




Combat


Persecucions




Necessito un metge!




Creació de bandes


Experiència




Equipament


Escenari i aventures

En aquesta tercera y darrera part ens trobem els capítols Creekville y Ejemplo de Aventura junt amb les aventures Ritual de Iniciación, El Intercambio i El Expreso de Michigan, així com diversos apèndixs amb informació útil (característiques de joc per a personatges històrics així com llibres, pel·lícules, sèries de televisió i música de l’època) i fulls de personatge.



En aquesta part se’ns descriu la ciutat de Creekville, un entorn fictici on podrem desenvolupar les nostres aventures en el cas de que no vulguem ambientar-les a Nova York o Chicago (les aventures del manual passen a aquesta ciutat).

Creekville










Apèndixs


Pantalla

La pantalla del joc està feta de cartró dur plastificat i resistent, amb una il·lustració adequada al rerafons del joc al costat dels jugadors i les corresponents taules al costat de l’àrbitre. Junt amb la pantalla disposem de l’aventura que du per títol Por los Viejos Tiempos, escrita per Iván Mata i Andrés Ramos, dividida ens sis capítols i que comença a la Nit de Cap d’any de 1927 i en la que els personatges, al llarg de dos anys, sabran el que comporta formar part de la Màfia.

Pantalla de l’àrbitre








Pels Vells Temps


Ja per acabar només resta recomanar-vos Omertà, el poder de la Mafia en cas de que us agradin els jocs de rerafons històric, estic segur de que si us interessen aquests temes gaudireu del joc.

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario