Páginas

lunes, 14 de julio de 2014

Ressenya de Spirit of the Century


Avui us presento la ressenya de Spirit of the Century, el joc de rol pulp ràpid i senzill creat per Robert Donoghue, Fred Hicks i Leonard Balsera publicat originalment per Evil Hat Productions i que a Espanya publica Ediciones conBarba.



Aquest joc té per objectiu traslladar-nos a l'univers de les aventures dels serials cinematogràfics i les revistes pulp de les dècades dels anys 20 i 30 del segle XX, i que han suposat una gran influència per a la posterior aparició de pel·lícules com les de la saga de l'arqueòleg i aventurer Indiana Jones i a còmics com ara Planetary de l'autor britànic Warren Ellis.



Com a motor del joc els seus autors van escollir el sistema Fate, desenvolupat conjuntament per Donoghue i Hicks a partir del sistema Fudge creat per Steffan O’Sullivan al 1992 i que com tots els rolers que ja porten temps en el món sabran que fa servir daus de 6 cares especials (amb dues cares amb el signe +, 2 cares amb el signe - i 2 cares en blanc) que es poden adquirir en botigues especialitzades, les pròpies editorials o mitjançant la venda online (per veure un llistat d'enllaços en els quals és possible adquirir-podeu consultar el lloc web de Demonio Sonriente).



Els protagonistes de Spirit of the Century són, com les seves contrapartides de les revistes pulp, herois fora del comú, de manera que per reflectir aquest fet el llibre dedica bona part de les seves prop de 400 pàgines a oferir diverses possibilitats perquè els jugadors puguin crear personatges a la seva mida i que siguin capaços d'enfrontar-se a tots els perills i situacions que els àrbitres puguem imaginar. Els elements que ens permeten personalitzar els personatges (deixant a part aquells tan típics com puguin ser-ho les Habilitats o els Punts de Destí) són els Aspectes i les Proeses.



Els Aspectes bàsicament consisteixen en frases que ajuden a definir qüestions com la personalitat del personatge i el seu rerefons, el seu ús durant les sessions de joc ajuda al personatge a obtenir Punts de Destí (amb els quals poden influenciar el transcurs de l'acció en l'aventura) i li permeten a l'àrbitre obtenir idees per usar-les en les seves aventures i d'aquesta manera adequar-les als personatges (segur que Aspectes com "L'Ull de Anubis" o "Misteris d'Orient" poden ser una gran font d'idees).

Les Proeses permeten als personatges dur a terme accions que van més enllà dels límits de les seves habilitats normals o adquirir objectes o gadgets personals impossibles d'obtenir d'una altra manera, un parell d'exemples de proeses serien el Jet Pack (motxilla coet) i les habilitats fora del comú amb les armes (l'Última bala, Tret carambola i Joe dues pistoles) de Jet Black, un dels personatges d'exemple del joc.




L'àrbitre també compta amb informació suficient, tant en l'àmbit del sistema com a nivell de rerefons de l'època en què transcorre el joc (la dècada dels anys 20 del passat segle) així com consells per escriure aventures amb el necessari toc pulp i un breu cop d'ull als secrets del Century Club, l'associació de la qual formen part els personatges i que pot servir com a nexe vertebrador de les aventures que dissenyi l'àrbitre, encara que això no impedeix ni molt menys que jugadors i àrbitre s'inventin les seves pròpies aventures seguint l'estil i els clixés del gènere.




Ja per acabar us recomano Spirit of the Century si us agrada l'aventura de sabor clàssic, estic segur que entre vosaltres hi haurà dignes èmuls del nostre arqueòleg favorit i altres personatges pulp disposats a impedir que Der Blitzmann, Goril·la Khan o el Doctor Matusalem aconsegueixin els seus nefasts propòsits.

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario