Páginas

martes, 22 de noviembre de 2011

Carrusel Bloguero de Juegos de Rol: El Terror i el Sobrenatural als jocs de rol



Amb aquesta entrada inauguro la meva participació al Carrusel Bloguero, que aquest mes té el blog Outcasted Project com a amfitrió i tracta sobre el Terror i el sobrenatural als jocs de rol.

Quan arbitrem una sessió de rol en la que intervé com a component important el terror a qualsevol de les seves múltiples formes (de ficció o realista segons la distinció de gèneres duta a terme al blog Quemando cromo ens pot ser útil considerar alguns aspectes que podem explorar per aconseguir una experiència que resulti satisfactòria per a jugadors i àrbitres.


Retrat de H.P. Lovecraft dibuixat per Dominique Signore usat sota llicència GNU


D’entrada es necessari que els àrbitres ens mentalitzem sobre el nostre paper de cara a dirigir partides emmarcades deins d’aquest gènere, ja que si normalment som els encarregats de descriure el joc, el seu rerafons i el que succeeix en el mateix en aquest cas també haurem d’estar preparats per a gestionar les sensacions que poden tenir els nostres jugadors. Això ens serà relativament senzill si hem escollit un joc en el que la seva temàtica i/o el seu reglament predisposen a àrbitres i jugadors a submergir-se de ple a l’ambientació escollida (en aquest cas estic pensant en jocs clàssics com La Llamada de Cthulhu, però també ens pot ser útil llegir sobre això per així poder descobrir tècniques descriptives a incorporar a les sessions de joc que desenvolupem; en aquest cas us recomano revisar les obres d’autors consagrats que es troben a Wikisource i al Projecte Gutenberg, però posant un especial èmfasi a l’obra de Howard Philips Lovecraft i l’assaig Supernatural Horror in Literature.


Fotografia de ToNToN CoPT usada sota llicència by-nc-sa 2.0


Un cop vist el paper que ens toca exercir als àrbitres serà necessari concentrar-nos en allò que farà que els jugadors es submergeixin a la història i que en el fons no es tracta d’altra cosa que una reacció completament humana: la por al desconegut.

No ens enganyem, tots tenim por d’allò que no coneixem, pel que si durant la història presentem un fet, criatura, element o coneixement que ens sigui estrany, que a mes a mes estigui envoltat d’un ambient que propicií situacions inquietants o en les que els personatges corrin perills, i aconseguim amb això captar per complet l’atenció dels nostres jugadors per fer-los participar a la trama haurem acomplert amb escreix el nostre objectiu.


Fotografia de ToNToN CoPT usada sota llicència by-nc-sa 2.0


Es possible que algunes persones que llegeixin aquesta entrada pensin que l’objectiu exposat anteriorment es senzill ja que existeixen diversos jocs d’aquesta temàtica que disposen de mecanismes i regles adequats per a manegar el gènere del terror de manera efectiva, també disposem d’uns quants recursos per ambientar les nostres sessions, com per exemple imatges (ja se sap que una imatge val més que mil paraules), música o estris d’atrezzo variats, però crec que si a mes a mes som capaços de descriure de manera parlada i amb l’habilitat suficient tot el que s’esdevingui durant el transcurs de la sessió (llocs, persones, éssers misteriosos, etc.) podrem arribar a connectar de manera més efectiva amb els jugadors.


Fotografia de ToNToN CoPT usada sota llicència by-nc-sa 2.0


Desitjo que la meva visió personal sobre el tema us sigui útil i us serveixi per a gaudir encara més de la tasca d’arbitrar. Si voleu expressar la vostra opinió sobre aquesta entrada o voleu fer aportacions sobre l’exposat no dubteu a deixar els vostres comentaris.

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario