Páginas

viernes, 10 de agosto de 2012

Lamentations of the Flame Princess (Segona Part)



Seguint amb la ressenya de Lamentations of the Flame Princess (Grindhouse Edition) de James Raggi, de la que trobareu la primera part seguint aquest enllaç, avui us parlaré del llibre de l’Àrbitre, dedicat les múltiples qüestions que els directors de joc hauran de considerar per dur a terme la seva tasca de manera satisfactòria, fet que serà de gran ajuda per als àrbitres principiants, tot i que també serà útil per als que ja fa temps que dirigeixen (al cap i a la fi sempre es positiu recordar tot el que implica exercir d’àrbitre als jocs de rol).




Primer de tot l’autor es dedica a presentar el paper de l’àrbitre als jocs de rol d’una manera clara i consistent que es pot resumir en els punts següents:
  • L’àrbitre es l’encarregat de donar vida al món on es desenvolupen les aventures
  • Es recomana que l’àrbitre usi les regles del joc d’una forma justa, equilibrada i lògica
  • L’àrbitre ha d’aconseguir que els seus jugadors s’ho passin bé i vulguin repetir, i això redundarà en la seva pròpia satisfacció, ja que a mesura que en vagi aprenent i refinant les seves capacitats també millorarà el seu estil i podrà cultivar la seva imaginació de forma més acurada (un fet que hauria d’ésser gratificant en si mateix)
Desprès d’aquesta introducció es passa a estudiar com aplicar de forma adequada la orientació estranya i sinistra que requereix el joc, ja que es necessari no oblidar que en aquest hi ha força detalls i fets en els que la Por, el Terror i la Bogeria faran acte de presencia i que els personatges es trobaran amb l’inexplicable (un cop mes una clara referència a l’obra de Lovecraft): quant menys sàpiguen sobre el que està succeint més inquiets estaran els jugadors i més fàcil serà sorprendre’ls quan es descobreixi la trama.


Els dos capítols següents tracten sobre el disseny d’aventures i campanyes, tots dos posen a disposició de l’àrbitre un extens assortiment de consells i idees per a poder crear les nostres aventures i adaptar el món real (això vol dir que no necessàriament les hem de basar en els mites i tradicions d’Europa Occidental, al nostre planeta hi ha moltes cultures que val la pena conèixer), usar móns de campanya que han sigut publicats prèviament o inventar-lo completament (el joc no disposa d’una ambientació pròpia, per tant som lliures d’usar la nostra imaginació o inspirar-nos en obres que ens agradin).


Pel que fa als Personatges No Jugadors, Monstres i Objectes Màgics no ens trobarem extensos llistats amb les seves estadístiques de joc (no oblidem que se’ns recomana sorprendre als jugadors amb les nostres creacions per a que així sempre estiguin a l’expectativa). En comptes d’això trobarem diversos consells per a crear-los i uns pocs exemples, com ara el clàssic vampir gòtic i la ouija.

També es interessant destacar el capítol amb notes sobre la conversió de material ja existent (ideal per a converir personatges entres diferents jocs basats en Dungeons & Dragons o similars) que també inclou una taula de conversió de la Classe d’Armadura que pot ser realment interessant i útil, així com una llista d’editorials que publiquen jocs i suplements que poden ser compatibles amb Lamentations of the Flame Princess.


Per acabar el llibre de l’Àrbitre inclou l’aventura introductòria A Stranger Storm i taules útils per a les reaccions de PNJs, les seves característiques, els punts d’experiència segons els Daus de Cop dels monstres i una taula per a determinar les característiques dels assentaments que els personatges trobaran durant els seus viatges.

Al proper capítol us parlaré del tercer llibre, que ve amb un extens tutorial del joc.

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario