Páginas

miércoles, 15 de agosto de 2012

Ressenya de Carcosa

Avui us porto la ressenya del suplement Carcosa escrit per Geoffrey McKinney en la seva edició per a Lamentations of the Flame Princess.



Carcosa està concebut com un entorn de campanya destinat a un públic adult i que té un estil poc comú, ja que ens emplaça en un entorn veritablement alienígena, al planeta del mateix nom, situat a 13 anys llum de la Terra , al cúmul estel•lar de las Híades, per on campen al seu aire un gran nombre d’éssers sorgits de les obres de Lovecraft i escriptors afins i que a més a més es troba habitat per una humanitat producte de les manipulacions genètiques dels Homes-Serp i que està composta per 13 races de colors diferents que lluita entre sí (una picada d’ullet al Barsoom d' Edgar Rice Burroughs?) i contra les criatures del Mites; per si fora poc també han arribat al planeta viatgers alienígenes similars als dels còmics pulp de la dècada de 1950 que disposen d’una tecnologia realment avançada que també pot ésser usada pels humans.





Continguts del suplement

Dins d’aquest suplement trobarem els següents continguts:

Una nova forma d’usar els Daus de Cop durant els combats, ja que enlloc de calcular els Punts de Cop per a cada nivell aquests variaran de manera aleatòria, podent prendre com a base des de daus de 4 cares (D4) fins a daus de 12 cares (D12), fet que també es aplicable al mal causat per armes i criatures. Pot semblar una mica estrany, però en alguns casos pot donar als personatges la oportunitat d’enfrontar-se de manera heroica i amb alguna garantia a les criatures dels Mites (si us sembla molta feina també es podria dur un control de tirades generades prèviament abans de començar cada sessió de joc i usar-les quan sigui oportú).


Una nova classe de personatge, el Fetiller de Carcosa, especialitzat en usar rituals que permeten entrar en contacte, intentar controlar o foragitar a les criatures cthulhoideas. Els fetillers caòtics que tractin amb aquestes criatures poden dur a terme actes realment horribles i innominables per a aconseguir els seus fins (amb el perill afegit de que aquestes criatures els puguin atacar si l’execució dels rituals no es la correcta), per tot això pot ser aconsellable que siguin Personatges no Jugadors.


Un conjunt senzill de regles per a que els personatges puguin usar poders psíquics (d’una manera tan aleatòria com els Daus de Cop en els combats).
Una descripció detallada de la tecnologia alienígena, la de la Gran Raça de Yith i la dels Antics (aquestes dues últimes bastant més perilloses pel que fa al seu ús per part dels humans i no exemptes d’efectes secundaris en cas de que quelcom vagi malament...).


Un llistat extens dels rituals relacionats amb les criatures dels Mites que, tal i com ja he comentat, poden arribar a ser realment abominables (tot i que en el cas dels rituals destinats a foragitar-los els personatges que els usin no hauran de realitzar actes fora de mida).


Una descripció de les criatures que poblen Carcosa, tant les que tenen el seu origen en l’obra de Lovecraft com les que son invenció del propi McKinney, com pot ser el cas del Déu del Buit Primordial o la Boira Violeta, o les versions mutades de criatures de la nostra prehistòria (dinosaures) o que son mes comuns avui dia (com ara les formigues que s’han convertit en gegants).


Un breu llistat amb els 400 hexàgons del mapa de Carcosa i un parell d’encontres per a cada hexàgon. Les descripcions dels encontres van des del més breu (el nombre i tipus de criatures que es possible trobar en un determinat moment) fins al més complexe (com per exemple la descripció de misterioses ciutats enrunades i els secrets que contenen), tot i que no son ni molt menys l’únic que poden descobrir els personatges, en aquest cas l’àrbitre té via lliure per fer els canvis i afegits que cregui convenients.



L’aventura Fungoid gardens of the Bone Sorcerer, que pot ser usada com la aventura inicial d’una campanya a Carcosa i que té lloc al terreny representat per l’hexàgon 2005 del mapa general.




Un apèndix, nou d’aquesta edició, en el que se’ns presenten uns afegits interessants: un article sobre la civilització humana a Carcosa, taules aleatòries per a crear encontres amb monstres, crear engendres de Shub-Niggurath i elements de tecnologia alienígena (armament i robots) així com per a decidir les mutacions que poden sofrir els personatges en el cas de que es vegin afectats per les radiacions estranyes i els esdeveniments inexplicables que poblen el planeta.

L’origen de la paraula Carcosa: Influencies de Robert W. Chambers i Ambrose Bierce

La paraula Carcosa apareix per primer cop a la història curta An Inhabitant of Carcosa escrita per Ambrose Bierce al 1891, en aquest cas Bierce la usa per referir-se a les runes d’una ciutat que probablement estigui maleïda i que es trobaría a un planeta llunyà i desconegut.

Carcosa va ser recuperada per Robert W. Chambers a la seva obra The King in Yellow de 1895 (tal i com es pot veure al poema reproduït al principi del llibre de McKinney), i situa aquesta ciutat a un planeta que orbitaría una estrella fosca propera a Aldebarà. The King in Yellow va tenir una notable influencia en escriptors com ara Lovecraft i el seu cercle.

Si us interessa l’obra d’aquests dos autors podeu consultar els seus texts online al Projecte Gutenberg (en tots dos casos en anglès):

Ambrose Bierce
Robert W. Chambers

Possibles usos de Carcosa

Aquest suplement pot usar-se directament tal i com està escrit, tot i que també pot fer-se servir d’inspiració per a les nostres aventures i campanyes o integrar-se fàcilment a un món ja existent.

Si necessitem tenir un adversari al que els jugadors tinguin ganes de derrotar podem crear un fetiller caòtic (i creieu-me, qualsevol que realitzi les pràctiques descrites al llibre pot ser un candidat perfecte), també podem dissenyar un nou tipus de criatura (usant les taules aleatòries de les que us he parlat abans), introduir elements de ciencia-ficció (gràcies a la tecnologia alienígena) o crear un lloc que sigui únic (moltes de les descripcions dels hexàgons de Carcosa poden ajudar-nos).

Pel que fa a altres móns de joc el suplement es pot usar per aventures ocasionals (els personatges es poden veure traslladats a Carcosa per accident o com a resultat d’un encanteri) o integrar-se completament al món, i com exemple agafaré Aventuras en La Marca del Este. En aquest cas podríem insertar qualsevol lloc o criatura estranya al misteriós continent de Ziyarid (i no ens oblidem que la Caixa Blava també inclou a criatures dels Mites en forma d’Arcaics, pel que podem afegir tranquil•lament qualsevol criatura de Carcosa), relacionar els Homes-Serp del continent de Cirinea amb els seus homòlegs carcosans (estan tots dos connectats d’alguna manera?, potser els Homes-Serp van arribar a Cirinea fugint de Carcosa?) o introduir tecnologia estranya de procedència desconeguda (i ja que des de La Marca del Este confirmen que a la Caixa Verda hi haurà una classe dedicada a viatgers espacials tot es possible si així ho desitgem...).

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario