Páginas

jueves, 13 de diciembre de 2018

Ressenya de fRáGiL (Part 4)



En aquesta quarta part de la sèrie que estic dedicant al joc de rol postapocalíptic fRáGiL us ofereixo un exemple d'ús del reglament STEN en la seva versió 2.0.

Per llegir els lliuraments anteriors podeu seguir aquests enllaços: #1 #2 #3.

Personatge d'exemple: La Caçadora
Rust texture by
NaamaYMStock on DeviantArt

Per poder desenvolupar de manera adequada la mostra de joc he creat el següent personatge:

La Caçadora
Ex guarda forestal i supervivent
ATRIBUTS
Físics(9 punts) Mentals(7 punts) Psiónics(5 punts)
Força (F)
Agilitat (A)
Resistència (R)
3
3
3
Voluntat (V)
Intel·ligència (I)
Lideratge (L)
3
2
2
Potència (P)
Defensa (D)
Extensió (E)
2
1
1
RERAFONS
Desavantatges
Moral (Complir amb la paraula donada)
Bogeria (Trauma: La mort de sa germana)
Avantatges
Llop solitari
Viscut
HABILITATS QUALITATS
Habilitat
Escalada
Escapisme
Medicina
Nedar
Orientació
Pillatge
Rastreig
Robatori
Sigil
Supervivència
Tecnologia
NVL
3
3
2
3
2
2
2
2
2
2
2
ATR
F/A/R
A
I
A/R
I
A/I
I
A/I
A/I
I
I
Ámbits psiònicos (= E)
Inconsciència (= 5xV)
Mort (= 10xF)
Resistència (= 5xR)
Recuperació (= R)
Iniciativa (= A+I)
Càrrega total (= 5xF)
Càrrega en mans (= F)
1
15
30
15
3
5
15 Kg
3 Kg
COMBAT
Habilitats de combat
Ús de tallants (ej: ganivet, espasa, etc.)
Ús de destrals
NVL
3
3
ATR
F/A/R
F/R
Estils de combat
Combat amb armes llancívoles


--------------------------------
Combat amb armes de projectils


--------------------------------
Combat amb una arma


--------------------------------
Tàctica
Cualidades especiales
Llançament
Llançador precis
Llançador violent
--------------------------------
Combat arrauxat amb arc
Combat posicionat
Tret apuntat
--------------------------------
Combat expert amb una arma
Combat danyí amb una arma
Combat reactiu amb una arma
--------------------------------
Posicionamient oportú
Esgotar
NVL
3



3



3



2
ATR
F/A



F/A



A



L
INVENTARI
Ganivet
Arc curt i fletxes
Destral d'acampada
Pistola (amb 6 bales)
Armadura (armilla de cuir)
Kit de primers auxilis
ARMES

Impacte
Abast
Dany
Tipus
Pes
Iniciativa
Especial
Ganivet
4
0
3
Tallant
0,25
5
Arc curt
0
5
5
Perforant
1
10
Destral d'acampada
3
0
5
Tallant
1
5
Pistola
0
6
10
Perforant
1
11
Carregador (6), Encasquetament, Penetració
DEFENSES
Armadura
Armilla de cuir
Penalitzador
1
Contundent
1
Tallant
2
Perforant
2
Evasió
3
Cobertura
6
Pes
10
ÀMBITS PSIÒNICS
Extensions
Arbitrium (Control de moviment)
NVL
1
ATR
P
Àmbits psiònics patològics
Invocar temor


Abans de que es produís l'EMP La Caçadora (ningú, ni ella mateixa, recorda el seu veritable nom) era una guardaboscos que treballava al servei de parcs nacionals i formava part del servei de guíes d'una reserva forestal propera a la ciutat que després de l'apocalipsi es convertiria en pOZoAMaRGo.

Durant els avalots que es van produir després de l'EMP ella i sa germana Mary van ser agafades per una banda de saquejadors que sense cap mena de dubte no tenien les millors intencions respecte a les noies (i aquí us podeu imaginar el que volgueu, però us aseguro que la cosa no hauria acabat bé per cap de les dues). El cas es que La Caçadora es va poder desfer dels lligams que la retenien (va ser aquí quan va adquirir el poder Control de moviment) i alliberar Mary per després intentar escapar de l'edifici on estaven retingudes.

Quan estaven a punt d'aconseguir-ho un dels saquejadors va aconseguir agafar Mary i abans de que La Caçadora pogués evitar-ho li va tallar la gola amb el ganivet que duia. Veure com sa germana moria li va fer aflorar el poder Invocar temor, que va usar per reduir al bandit a una desferra plorosa i balbotejant abans d'apunyalar repetidament l'home amb la seva propia arma per després fugir.

Des d'aleshores ha vagarejat pels boscs propers a pOZoAMaRGo evitant als salvatges que hi viuen i ha sobreviscut gràcies al seu coneixement de la zona i a la seva capacitat per sobreviure en un medi hostil.

Exemple de joc
Rust texture by
NaamaYMStock on DeviantArt

Per representar els daus STEN usaré les següents imatges:

Encert Encert   Fallada Fallada


Comencem:

La Caçadora es troba en un dels boscos propers a pOZoAMaRGo, està seguint el rastre d'un animal amb l'esperança de caçar-lo per tenir quelcom per menjar, per tant l'àrbitre dictamina que serà necessari dur a terme una prova de l'habilitat Rastreig i determina que la tasca serà Moderada [3] modificada per un clima moderat [+1] (en aquest cas no considero que el fet de dur una armilla de cuir dificulti l'acció amb el seu penalitzador) per a una dificultat total de 4, per tant s'haurà de fer una tirada de l'atribut Intel·ligència [2] al que se li afegirà el nivell de Rastreig [2]:

Encert Encert + 2 = 4


La prova té èxit i per tant localitza un ant i decideix que és el moment d'usar l'arc per abatre l'animal. L'àrbitre decideix que per aacoseguir-ho serà necessari en primer lloc apropar-s'hi sigilosament amb una prova d'Agilitat [3] i Sigil [2] a dificultat Sofisticada [5] modificada pel fet de ser de dia [+2] i portar una armilla de cuir com a protecció (penalitzador [+1] a la dificultat ja que pot fer soroll) amb una dificultat total de 8 (el jugador no sap que hi ha habitants salvatges del bosc observant l'escena i que l'ant pot detectar-los a tots, per tant en realitat la dificultat és 10). El jugador que interpreta al personatge decideix gastar 1 punt de resistència per llançar el doble de runes (daus) (li queden 14 punts de resistència).

Fallada Encert Fallada Fallada Encert Encert + 2 = 5


L'intent d'apropar-se a l'ant ha fallat i l'animal fuig abans de que La caçadora pugui reaccionar, quan es disposa a perseguir-lo apareixen 2 salvatges (home i dona) que han estat observant l'escena i que segurament també volien caçar l'ant. Els salvatges van prenent posicions al seu voltant mentre remuguen en el seu argot quasi inintel·ligible quelcom sobre l'esperit del bosc...

Les característiques de combat son les següents:

Salvatge (de la Guia del supervivent de pOZoAMaRGo)
ATRIBUTS: F 2 - A 3 - R 2 | V 4 - I 2 - L 1 | P 2 - E 2 - D 1
HABILITATS (totes a nivell 2): Orientació, Supervivéncia, Rastreig, Escalada, Nedar, Detecció Arma: Palanca
Armadura: Armilla de cuiro
Vida: 20
Impacte: 4
Evasió: 3
Iniciativa: 8
Dany: 5 contundent
Cobertura: 4
Resistència:
● contundent 0
● tallant 1
● perforant 1


Exemple de combat

L'ordre d'Iniciativa serà el següent:
  • Els salvatges tenen una Iniciativa natural de 5 [A 3 + I 2] i van armats amb barres de ferro, per tant afegteixen el seu abast [3] per una Iniciativa total de 8
  • La Caçadora tenia preparat el seu arc per disparar, per tant a la seva Iniciativa natural de 5 [A 3 + I 2] se li afageix l'abast del seu arc curt [5] per a una Iniciativa total de 10, per tant La Caçadora podrá atacar en primer lloc
Primer torn:

La Caçadora dispara una fletxa amb el seu arc contra l'home, per assegurar l'impacte gasta 1 punt de resistència per llançar el doble de runes (6 daus) que li corresponen per Agilitat (li queden 13 puntos de resistència) i afegir-los al valor d'impacte de l'arc [0], a més a més també llança una runa extra (per a un total de 7 daus) al no dur el seu total de pes en mans (l'arc només pesa 1 kg i ella pot dur fins a un total de 3 kg):

Encert Encert Encert Encert Fallada Encert Encert + 0 = 6

El salvatge que rebrà la fletxa també gasta 1 punt de resistència per millorar les possibilitats d'esquivar la fletxa (li queden 9 punts de resistència) llançant el doble de runes per Agilitat (6 daus) i sumarà el resultat de la tirada a la seva evasió [3] i a la seva cobertura [4].

Fallada Fallada Fallada Encert Fallada Fallada + 3 = 4
Fallada Fallada Fallada Fallada Fallada Fallada + 4 = 4

Ja que el resultat de l'atac de La Caçadora es superior tant a l'evasió com a la cobertura del salvatge això dona lloc a que la fletxa impacti de ple. Ja que tots dos contendents han gastat punts de resistència en aquest torn no poden tornar a gastar-los per augmentar el dany o reduir-lo, per tant la fletxa de La Caçadora causa 5 punts de dany perforant que no pot ser evitat per l'armadura de l'objectiu, per calcular el dany final es suma una tirada de tantes runes com la Força de La Caçadora (3 daus amb resultat d'encert) al que se li resta la tirada de tantes runes com la Força del salvatge (2 daus amb resultat de fallada) per tenir una puntuació final de 8 punts de dany.

Encert Encert Encert + 5 - Fallada Fallada = 8


Els efectes d'aquest dany son els següents:
  • El salvatge ha perdut 8 punts de vida i li queden 12 punts
  • El dany causat per l'atac [8] ha sigut superior al triple de la força del salvatge [3 x F = 6]
  • Ja que no ha especificat que s'apuntava a una zona concreta es pot suposar que la fletxa ha impactat al pit, fet que a més a més provoca que perdi 6 punts de resistència (li quedaran 3 punts) i perdrà 1 punt de vida durant cada torn posterior
El combat prossegueix amb la noia salvatge llançant-se a sobre de La Caçadora i atacant-la amb la seva barra de ferro i gastant 1 punt de resistència (li queden 9 punts) per doblar les ruens d'Agilitat a llançar (6 daus) i li suma el valor d'impacte de la seva arma [2]:

Encert Encert Encert Encert Fallada Encert + 2 = 7

La Caçadora es prepara a resistir l'atac, però no pot gastar 1 punt de resistència (ja ho ha fet abans) per a millorar les seves possibilitats d'esquivar, per tant només pot llançar 3 runes d'Agilitat (3 daus) i sumarà el resultat de la tirada la seva evasió [3] i a la seva cobertura [6], a més a més també sumará una altra runa (per a un total de 4 daus) donat que no va carregada fins el seu máxim possible a les mans (que es 3 kg):

Fallada Fallada Fallada Encert + 3 = 4
Fallada Fallada Encert Encert + 6 = 8

L'atac de la noia salvatge ha aconseguit un impacte superficial de 5 punts de dany i tipus contundent ja que ha superat l'evasió però no la cobertura, per tant al dany de l'impacte resultant s'haurà de restar la resistència al dany contundent de l'armilla de cuiro de La Caçadora seguint l'exemple de cálcul del dany anterior:

Encert Encert + 5 - Encert Fallada Fallada -1 = 5


Els efectes d'aquest dany son els següents:
  • La Caçadora ha perdut 5 punts de vida i li queden 25 punts
  • El dany causat per l'atac [5] no arriba a superar ni el doble de la Força de la Caçadora [2 x F = 6], per tant no hi haurà cap tipus d'efecte secundari
Segon torn:

La Caçadora torna a atacar la primera ja que segueix conservant la iniciativa i decideix usar el ganivet i la maniobra de combat Combat expert amb una arma contra la noia, això li permet llançar dues runes extra a la tirada d'impacte (he obviat que ha d'agafar l'arma com a acció de combat per accelerar tot el procés). El procediment torna a implicar gastar 1 punt de resistència com a la ronda anterior (li queden 12 punts de resistència) amb la següent tirada:

Encert Encert Encert
Encert Encert Encert
Fallada Encert Encert
+ 4 = 12

La noia salvatge que está a punt de rebre la ganivetada també gasta 1 punt de resistència per millorar les seves possibilitats d'esquivar (li queden 8 punts de resistència) llançant el doble de runas per Agilitat (6 daus) i sumarà el resultat de la tirada a la seva evasió [3] i a la seva cobertura [4]:

Fallada Fallada Fallada Fallada Fallada Fallada + 3 = 3
Fallada Fallada Fallada Fallada Fallada Fallada + 4 = 4

El resultat de l'atac torna a superar tant l'evasió com la cobertura i produeix 3 punts de dany tallant, per tant el dany final es calcularia amb la tirada següent:

Encert Encert Encert + 3 - Fallada Fallada Encert = 5


Els efectes d'aquest dany son els següents:
  • El dany causat per l'atac [5] supera el doble de la Força de la noia [2 x F = 4]
  • Per tant els efectes afegits del dany (suposant que hagués impactat en un braç) sereien 1 punt de dany menys per una perdua final de 4 punts de vida, per tant a la noia salvatge li quedarien 16 punts de vida
El combat seguiria, però vaig a deixar que sigueu vosltres mateixo els que practiqueu una mica...

Exemple d'ús de poders psiònics

Suposem per un moment que a l'inici del combat anterior La Caçadora decidís usar el seu poder psiònic Invocar temor en comptes d'enfrontar-se en combat amb els seus oponents provocant-los, per exemple, un pànic irracional relacionat amb l'esperit del bosc (quelcom que van esmentar entre murmuris abans de que comencés el combat).

A la tirada d'ús del poder La Caçadora llançaria tantes runes com el doble de la seva Potencia [2] i el resultat el compararia amb la Defensa dels oponents [1]:

Encert Encert Encert Fallada = 3 > 1

Evidentment el resultat de la tirada seria favorable per la Caçadora, per tant els salvatges començarien a experimentar una por irracional que duraria un torn de combat i en el que creurien veure com els arbres del bosc s'inclinaven sobre ells amb intencions no massa afalagadores...

Suposant que els salvatges haguessin capturat a La Cçadora i l'haguessin lligat a l'espera de que el seu clan els hi digues que fer amb ella el personatge també hauria pogut usar el poder psiònic Control de moviment (que requereix Arbitrium a nivell 1) per alliberar-se dels seus lligams afegint la seva Potència [2] al seu Escapisme [3] per una tirada d'Agilitat [3] contra una dificultat, per exemple, [4] (cordes robustes):

Encert Fallada Encert + 2 + 3 = 7 > 4

Tal i com es pot veure La Caçadora podria alliberar-se fàcilment i intentar escapar.

En tots dos casos l'ús d'un poder psiònic també implica que el personatge acumuli 1 punt de tensió per cada ús i es vegi obligat a dur a terme una prova de fragilitat (quelcom que també es pot produir en altres circumstàncies) tal i com es pot veure en l'apartat següent.

Exemple de trastorn psíquic

Com ja us he explicat al preimer lliurament d'aquesta sèrie els habitants del món de fRáGiL son víctimes de diverses bogeries en major o menor grau i poden adquirir-ne d'altres si es donen les circumstàncies adequades (usar poders psiònics, contemplar situacions que els facin embogir, etc.) i sigui necessari dur a terme una prova de fragilitat. En el cas de La Caçadora seria a l'usar els poders psiònics de l'apartat anterior o contemplar una situació que pugui afectar-la, com per exemple donar-se compte que la noia salvatge s'assembla massa a la seva germana Mary, teòricament morta des de fa molt de temps...

La prova d'habilitat es faria llançant tantes runes com Defensa tingui el personatge i es suma l'habilitat Estabilitat psiònica, podent usar-se 1 put de resistència per millorar les possibilitats d'èxit de la tirada. La caçadora, amb Defensa [1] i Estabilitat psiònica [0] efectuaria la següent tirada usant a més a més 1 punt de resistència:

Encert Fallada + 0 = 1


En aquest cas ja que La Caçadora hauria obtingut 1 punt de tensió (per usar un poder psiònic o veure una situació que l'afecta) i el resultat de la tirada es menor o igual a la tensió acumulada es produirien les següents conseqüències:
  • El personatge estarà atordit durant el torn en curs i el següent
  • No adquirirà més tensió ni podrá usar les seves capacitats psiòniques
  • Pot adquirir una nova bogeria o augmentar el nivell d'alguna ja existent si el nombre de bogeries que té és menor que la seva Extensió.
  • No obstant això, si el personatge té tantes bogeries com la seva Extensió aquest no es podrà usar durant la resta de la sessió o fins i tot de la campanya en curs (i sí, si us fixeu La Caçadora ja complia aquesta condició, per la qual cosa cal preguntar-se si tot el que s'ha vist o ha passat en aquest exemple es producte de la seva bogeria 😱)

Proper lliurament
Rust texture by
NaamaYMStock on DeviantArt

Al proper lliurament d'aquesta sèrie us presentaré unes pautes sobre com usar fRáGiL amb el reglament CdB Engine.

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario