Avui us presento una ressenya del joc Cacería de Bichos escrit per Zonk-PJ de Demonio Sonriente, i del qual vaig participar a la venda prèvia que va dur a terme Tesoros de La Marca.
En aquesta entrada em dedico a ressenyar el primer dels dos manuals dels que consta, el Manual del Cazador.
Portada del Manual del Cazador |
Aquest primer manual es dedica per complert als jugadors i té com a missió mostrar els sistema de joc (que es una versió adaptada del sistema FATE d’Evil Hat Productions i que així mateix te el seu origen en el sistema Fudge de Grey Ghost Press Inc.).
Per dur a terme aquesta missió el manual es divideix en els següents capítols:
Capítol 1: Introducció
En aquest capítol l’autor ens fa una ràpida introducció als jocs de rol en general, a Fudge en particular i a l’objectiu de Cacería de Bichos, que no es altra que donar a jugadors i àrbitres les eines necessàries per ambientar les seves partides a universos de ciència-ficció molt similars als de llibres i pel·lícules que ja son un clàssic del gènere, com per exemple Aliens de James Cameron, tot i que es pot usar de forma general per a jugar en qualsevol gènere relacionat amb la ciència-fició.
Pàgina 11 del Manual del Cazador (Capítol 1) |
Al segon capítol ja ens introduïm en el procés de creació dels personatges, que es du a terme mitjançant un sistema de repartiment de Punts de Desenvolupament segons el Nivell de Poder que vulguem implementar a la partida o campanya que estiguem dissenyant: Mediocre (30 punts), Normal (50 punts), Gran (75 punts) o Llegendari (100 punts). Els punts obtinguts d’aquesta manera es poden usar per fixar Atributs, Dons, Limitacions i Habilitats així com una sèrie d’estadístiques secundàries necessàries per arrodonir els personatges.
A aquest capítol també ens mostra la possibilitat d’aplicar Plantilles Racials i Professionals als personatges mitjançant uns quants exemples. Aquestes plantilles es poden construir mitjançant Punts de Desenvolupament (al Capítol 8: Criatures del Manual del DJ es donen els detalls de les normes necessàries per a construir-les) i que es poden usar per donar als personatges una sèrie de característiques dins de l’univers on es desenvolupi el joc.
Pàgina 90 del Manual del Cazador (Capítol 2) |
En aquest capítol s’explica de manera detallada i amb múltiples exemples les diferents tirades de daus que podem usar a Fudge, així com l’ús dels punts Fudge per a millorar-ne els resultats i l’ús de les Limitacions Clau per a guanyar punts Fudge.
Pàgina 104 del Manual del Cazador (Capítol 3) |
Aquí l’autor es centra de forma exclusiva en el reglament de combat i en les variants opcionals que podem usar per adequar-lo al nostre estil de joc; també descriu les regles pel que fa al Cansament i a la Curació així com la informació sobre les múltiples fonts de perill ambiental que es poden trobar els jugadors (caigudes, foc, radiació, etc.).
Pàgina 148 del Manual del Cazador (Capítol 4) |
Aquest capítol ens ofereix un llistat exhaustiu d’equipament (armes, ordinadors, robótica, etc.) que poden arribar a usar els personatges així com una breu descripció dels nivells tecnològics i una explicació de com aplicar-la als gèneres més comuns dins de la ciència-ficció (Cyberpunk, Space Opera, etc.) i com generar la quantitat de fons inicials que tindrà a la seva disposició.
Pàgina 155 del Manual del Cazador (Capítol 5) |
A l’últim capítol del Manual del Cazador s’ofereix una visió de les diferents maneres que tenen Directors de Joc i jugadors per a millorar les habilitats dels personatges al llarg de les sessions o les campanyes que es juguin.
Pàgina 257 del Manual del Cazador (Capítol 6) |
Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English
No hay comentarios:
Publicar un comentario