Este blog no apoya la difusión de contenidos con derechos de autor (excepto los casos en los que el autor da su permiso para ello o los difunde de manera gratuita).
Aquest blog no dona suport a la difusió de continguts amb dret d'autor (exceptuant els casos en els que l'autor en dona permís o els difon de manera gratuïta).
This blog does not support the dissemination of copyrighted content (except for cases in which the author gives permission for it or spreads for free).

miércoles, 20 de julio de 2011

Ressenya de Cacería de Bichos (Primera part): Manual del Cazador

 Torno a escriure al blog després d’haver estat ocupat en assumptes del Mon Real els darrers dies (és possible que les entrades dels propers dies estiguin bastant espaiades entre si).

Avui us presento una ressenya del joc Cacería de Bichos escrit per Zonk-PJ de Demonio Sonriente, i del qual vaig participar a la venda prèvia que va dur a terme Tesoros de La Marca.

En aquesta entrada em dedico a ressenyar el primer dels dos manuals dels que consta, el Manual del Cazador.

Portada del Manual del Cazador

Aquest primer manual es dedica per complert als jugadors i té com a missió mostrar els sistema de joc (que es una versió adaptada del sistema FATE d’Evil Hat Productions i que així mateix te el seu origen en el sistema Fudge de Grey Ghost Press Inc.).

Per dur a terme aquesta missió el manual es divideix en els següents capítols:

Capítol 1: Introducció
En aquest capítol l’autor ens fa una ràpida introducció als jocs de rol en general, a Fudge en particular i a l’objectiu de Cacería de Bichos, que no es altra que donar a jugadors i àrbitres les eines necessàries per ambientar les seves partides a universos de ciència-ficció molt similars als de llibres i pel·lícules que ja son un clàssic del gènere, com per exemple Aliens de James Cameron, tot i que es pot usar de forma general per a jugar en qualsevol gènere relacionat amb la ciència-fició.

Pàgina 11 del Manual del Cazador (Capítol 1)
Capítol 2: Creació de Personatges
Al segon capítol ja ens introduïm en el procés de creació dels personatges, que es du a terme mitjançant un sistema de repartiment de Punts de Desenvolupament segons el Nivell de Poder que vulguem implementar a la partida o campanya que estiguem dissenyant: Mediocre (30 punts), Normal (50 punts), Gran (75 punts) o Llegendari (100 punts). Els punts obtinguts d’aquesta manera es poden usar per fixar Atributs, Dons, Limitacions i Habilitats així com una sèrie d’estadístiques secundàries necessàries per arrodonir els personatges.

A aquest capítol també ens mostra la possibilitat d’aplicar Plantilles Racials i Professionals als personatges mitjançant uns quants exemples. Aquestes plantilles es poden construir mitjançant Punts de Desenvolupament (al Capítol 8: Criatures del Manual del DJ es donen els detalls de les normes necessàries per a construir-les) i que es poden usar per donar als personatges una sèrie de característiques dins de l’univers on es desenvolupi el joc.

Pàgina 90 del Manual del Cazador (Capítol 2)
Capítol 3: Resolució d’Accions
En aquest capítol s’explica de manera detallada i amb múltiples exemples les diferents tirades de daus que podem usar a Fudge, així com l’ús dels punts Fudge per a millorar-ne els resultats i l’ús de les Limitacions Clau per a guanyar punts Fudge.

Pàgina 104 del Manual del Cazador (Capítol 3)
Capítol 4: Combat, Ferides i Curació
Aquí l’autor es centra de forma exclusiva en el reglament de combat i en les variants opcionals que podem usar per adequar-lo al nostre estil de joc; també descriu les regles pel que fa al Cansament i a la Curació així com la informació sobre les múltiples fonts de perill ambiental que es poden trobar els jugadors (caigudes, foc, radiació, etc.).

Pàgina 148 del Manual del Cazador (Capítol 4)
Capítol 5: Equipament
Aquest capítol ens ofereix un llistat exhaustiu d’equipament (armes, ordinadors, robótica, etc.) que poden arribar a usar els personatges així com una breu descripció dels nivells tecnològics i una explicació de com aplicar-la als gèneres més comuns dins de la ciència-ficció (Cyberpunk, Space Opera, etc.) i com generar la quantitat de fons inicials que tindrà a la seva disposició.

Pàgina 155 del Manual del Cazador (Capítol 5)
Capítol 6: Experiència
A l’últim capítol del Manual del Cazador s’ofereix una visió de les diferents maneres que tenen Directors de Joc i jugadors per a millorar les habilitats dels personatges al llarg de les sessions o les campanyes que es juguin.

Pàgina 257 del Manual del Cazador (Capítol 6)
De moment això es tot, al proper lliurament ressenyaré el Manual del DJ.

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario