Portada del Manual del DJ |
En aquest segon manual Zonk-PJ es centra de manera específica en la tasca del Director de Joc proporcionant les eines necessàries per a desenvolupar els nostres propis universos de ciència-ficció on ambientar les nostres partides.
Per aconseguir-ho el manual està estructurat de la següent manera (els capítols segueixen la numeració establerta al Manual del Cazador):
Capítol 7: Dirigint Cacería de Bichos
En aquest capítol s’aprofundeix en la filosofia primària del joc, que no una altra que, tal i com vaig comentar a la primera part d’aquesta ressenya, simular la dinàmica de relats i pel·lícules en els que els protagonistes s’enfronten a criatures alienígenes, podent ser els caçadors o els caçats (com ara la tripulació de la nau espacial Nostromo havent-se d’enfrontar a l’Alien), tot i que de fet el joc es pot usar per crear i arbitrar qualsevol història de ciencia-ficció.
Al capítol es torna a parlar dels Nivells de Poder i dels seu us per crear els personatges i també es centra en aspectes importants com son la tasca del Director de Joc, els tipus d’ambientacions genèriques més usuals, un ampli conjunt de consells per a facilitar l’arbitratge del joc i les eines necessàries per a crear els elements específics (Dons, Limitacions, equipament, etc.) que necessitéssim i que no estiguessin presents al Manual del Cazador.
Pàgina 13 del Manual del DJ (Capítol 7) |
Aquest capítol ens proporciona tota la informació necessària per a crear les espècies alienígenes i els animals amb els que podem poblar els nostres universos i ho fa de manera exhaustiva ja que ens dona tots els passos necessaris per a poder definir característiques com per exemple el seu habitat, la seva morfologia, com es comuniquen o el seu grau d’intel·ligència (tot això ho podem crear seguint les instruccions o fent tirades en una sèrie de taules per a determinar-ho de manera aleatòria). Al final del capítol disposem de 10 criatures d’exemple creades mitjançant les opcions presentades en aquesta part.
Pàgina 43 del Manual del DJ (Capítol 8) |
Aquí trobarem les regles necessàries per a generar la composició de sistemes solars complets i els planetes que en formen part així com les dades necessàries per a definir les civilitzacions que els habiten (nombre d’habitants, tipus de govern, Nivell Legal i Nivell Tecnològic), tot i que la resta d’informació l’haurem de crear d’acord amb la història que estiguem escrivint.
Al final del capítol tenim dues ambientacions d’exemple: Futuro Cercano (en el que la Humanitat s’expandeix pel seu sistema solar d’origen i potser descobrirà fets insospitats del seu passat) i La Primera Colonización (continuació de l’ambientació anterior i on la Humanitat ha començat a expandir-se en un primer salt colonitzador descobrint en el procés que l’univers no està tan buit com es podia esperar...)
Pàgina 101 del Manual del DJ (Capítol 9) |
Aquest capítol es dedica de forma exclusiva a tractar els poders psiònics (telepatia, piroquinesis, etc.) i les diferents maneres per implementar-los en l’univers de joc, ja que podem decidir que aquests poders siguin bastant comuns o es trobin més restringits (també s’ofereixen regles opcionals per a modificar el sistema).
Amb les regles presentades en aquest capítol es fàcil simular els poders i les habilitats presents en novel·les i pel·lícules com ara les de la saga de Star Wars o els còmics de superherois.
Pàgina 192 del Manual del DJ (Capítol 10) |
En aquest capítol se’ns ofereix tota la informació i les regles necessàries per a construir i usar una altra de les icones típiques de les històries de la ciència-ficció: vehicles (terrestres, aeris i espacials) i bases (ja sigui situades a planetes o espacials). Amb el contingut d’aquest capítol es poden construir des de la llançadora més senzilla fins a bases espacials tan grans com per exemple la Estrella de la Mort.
Pàgina 231 del Manual del DJ (Capítol 11) |
Cacería de Bichos es un joc que acompleix amb escreix el que es proposa i que no es res mes que proporcionar-nos la base per a desenvolupar com vulguem les nostres partides i campanyes de ciència-ficció, arribant a un nivell que en la meva opinió es equivalent al de clàssics del gènere com Traveller de Marc W. Miller (a qui per cert Zonk-PJ dedica el joc) o jocs de tipus genèric com per exemple GURPS, a més a més al tenir com a reglament de base Fudge es pot usar fàcilment junt amb altres jocs com els que es troben disponibles per a descarregar-se des de Demonio Sonriente o altres que tinguem.
Cacería de Bichos es a la venda en PDF a través de Tesoros de la Marca i es preveu que també estigui disponible de forma impresa gràcies als beneficis obtinguts a la venta prèvia.
Pel que fa a ajudes i descàrregues relacionades l’autor ens ofereix fulls de personatge i ajudes de joc a través de Tesoros de la Marca i Demonio Sonriente i te previst oferir els texts bàsics del reglament del joc com a descàrregues sota llicencia Open Content quan es posin a la venda els manuals impresos.
Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English
No hay comentarios:
Publicar un comentario