Este blog no apoya la difusión de contenidos con derechos de autor (excepto los casos en los que el autor da su permiso para ello o los difunde de manera gratuita).
Aquest blog no dona suport a la difusió de continguts amb dret d'autor (exceptuant els casos en els que l'autor en dona permís o els difon de manera gratuïta).
This blog does not support the dissemination of copyrighted content (except for cases in which the author gives permission for it or spreads for free).

miércoles, 29 de septiembre de 2021

Dia del Rol Gratuït 2021 - Traveller: Albatros

Dia del Rol Gratuït 2021
Dia del Rol Gratuït 2021

A l'entrada d'avui us parlaré de la meva participació al Dia del Rol Gratuït d'enguany de la ma de Sugaar Editorial amb Albatros, una aventura de ciència ficció per al joc de rol Traveller que té lloc a les llunes del planeta Saturn.

Per disposar de material per a la revista que es distribuirà a botigues el proper 16 d'octubre (i que estarà disponible com a descàrrega al Nadal) Sugaar Editorial va convocar un concurs d'aventures coincidint amb les Jornadas Sugaaraldia celebrades el passat mes de febrer.

Els concursants podiem escriure aventures per a les línies en actiu de l'editorial en el moment de la convocatòria: Com jo ja coneixia Traveller des de que es va publicar per primer cop a Espanya gràcies a la desapareguda Diseños Orbitales (Wikipedia | Roleropedia | Juegos y Dados (entrevista a Dick Batista)) i també havia participat en el mecenatge dut a terme per Sugaar Editorial per publicar en castellà la segona edició de la versió de Mongoose Publishing em vaig animar a provar i, bé, la deessa fortuna em va somriure 😉 i vaig ser el guanyador de la categoria.

Traveller - Albatros
Traveller - Albatros

No crec que aconseguir-ho fos únicament una qüestió de sort, ja que podria haver escrit una aventura ubicada al Tercer Imperi (l'ambientació per antonomàsia de Traveller) i quedar-me tan tranquil. En comptes d'anar per un camí que em semblava una mica trillat vaig decidir exercitar la "musculatura creativa" (quelcom que realment necessitava dur a terme) i em vaig posar a explorar altres opcions. Aquesta decisió em va fer pensar en una aventura que no depengués de nivells tecnològics alts (res de tecnologia gravítica ni de motors de salt per viatjar fora del nostre sistema solar), per tant l'ambientació a dissenyar no podia anar més enllà del Nivel Tecnològic 8 (NT8), fet que no hauria de suposar una limitació per als personatges jugadors ja que també es poden crear històries interessants sense haver de sortir de casa (o pots fer que aquestes històries els visitin a ells...).



Wanderers - a short film by Erik Wernquist from Erik Wernquist on Vimeo.

Atomic Rockets
Atomic Rockets

Hard Sci-Fi
Hard Sci-Fi
Because the physicists and thermodynamic experts
deserve to be entertained as well

One does not simply talk about rockets without bringing the Atomic Rockets site up
One does not simply talk about rockets
without bringing the Atomic Rockets site up

Va ser aleshores quan vaig recordar que tenia a la meva disposició un lloc web extremadament útil: Atomic Rockets, creat per Winchell "Nyrath" Chung (Web | Twitter), EL RECURS (sí, en majúscules i negreta) que tota persona delerosa d'escriure una història, novel·la o aventura de ciència ficció ha de consultar SÍ O SÍ si vol dotar-la d'una mínima coherència científica. En aquest lloc web és possible trobar tot tipus d'informació i explicacions sobre la construcció de naus espacials des d'un punt de vista realista i un munt de consells i idees per a l'escriptor de ciència ficció, per tant si us interessa el tema us hi podeu passar força estona llegint els seus continguts.







Saturn - Órbites de Hohmann
Saturn - Órbites de Hohmann

I ón anava a emplaçar l'aventura? En un primer moment havia pensat que ocorregués a Júpiter, però realment no anava a ser quelcom original ja que ja hi ha un munt d'obres de ficció que passen en el seu sistema de llunes. En comptes d'això vaig escollir Saturn inspirat per l'informació que surt a Ring Raiders, una ambientació de mostra d'Atomic Rockets que de seguida vaig veure que es podria adaptar perfectament al que tenia pensat i que a més a més em permetria introduïr conceptes científics del Món RealTM, com per exemple les òrbites de transferència de Hohmann (Ring Raiders tracta sobre el tema i té enllaços a recursos interessants per començar a fer tots els càlculs necessàris).

Pel que fa al rerafons social, polític i econòmic d'Albatros el vaig crear com una evolució del Món RealTM i he de reconèixer que és força fosc, però això fa que sigui interessant i dramàtic per als jugadors (ja ho podreu llegir quan es distribueixi la revista a botigues o la pogueu descarregar).

Winchell Chung
Winchell Chung

Per acabar aquesta entrada voldria agrair a Winchell Chung la creació d'Atomic Rockets i desitjar-li el millor, ja que mentre Sugaar Editorial i jo estavem acabant de donar-li els tocs finals a Albatros vaig saber que Winchell havia sigut ingresat en un centre mèdic degut a un càncer de prostata de pronóstic certament complicat, un fet que l'ha obligat a cedir la gestió del lloc web a Christopher Weuve, un dels mecenes que l'ajuden a costejar el manteniment del lloc web a través de Patreon.

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario