En aquesta sisena part de la sèrie que estic dedicant al joc de rol postapocalíptic fRáGiL us donaré unes pautes per usar-lo amb el joc Saints & Sinners (Sants i Pecadors), creat per Gerardo Tasistro (Blog | DriveThruRPG)
Per llegir els lliuraments anteriors podeu seguir aquests enllaços: #1 #2 #3 #4 #5.
Saints & Sinners
Rust texture by
NaamaYMStock on DeviantArt
NaamaYMStock on DeviantArt
Saints & Sinners és un joc de rol que està concebut per a oferir a àrbitres i jugadors l'oportunitat d'experimentar les accions i sensacions que va poder tenir un soldat en els conflictes que han marcat les fites del segle XX, com la Primera i la Segona Guerra Mundial o la Guerra de Corea per posar uns pocs exemples.
Per aconseguir-ho Saints & Sinners dona els elements necessaris per crear personatges de tipus militar i un reglament que es concentra en gestionar les corresponents situacions de combat que es poden arribar a produir durant el joc.
Saints & Sinners: Continguts
Saints & Sinners està estructurat en els següents capitols:
- Sobre aquest joc | Llegeix això primer
- Introducció que deixa clar que ens trobem davant un joc de rol que pretén ser realista i no davant d'un joc de fantasia heròica.
- El personatge
- Explicació dels passos necessaris per crear els atributs dels personatges i les seves característiques derivades (bonificacions d'atribut, punts de vida, etc.), també s'inclou un personatge d'exemple.
- Habilitats i branques
- Descriu les diferents branques de servei i les habilitats i especialitzacions que li dona al personatge cadascuna:
-
Soldat d'infanteria:
- Fuseller
- Armes pesades
- Metge
- Observador Avançat / Morter
-
Artilleria:
- Morter
- Obús
- Blindats
- Comunicacions
- Intel·ligència
-
Pilot:
- Ala fixa
- Helicòpter
-
Soldat d'infanteria:
- Temps
- Explica cóm dividir el temps de joc en diferents unitats:
- Escenes
- Rondes (intervals de 10 segons)
- Batecs (intervals d'1 segón, cada batec acostuma a tenir 4 tics, tot i que aquesta quantitat pot variar depenent del nivell d'entrenament del personatge en l'habilitat usada)
- Tics (intervals d'1/4 de segón, s'usen per dur el compte de les situacions que es poden desencadenar ràpidament)
- Resolució de tasques usant habilitats
- Explicació del sistema bàsic del joc.
- Progrés del personatge
- Explicació de cóm pot evolucionar el personatge mitjançant l'entrenament i l'especialització.
- Accions bàsiques i d'atac
- Explicació del sistema bàsic de combat:
- Observació
- Iniciativa
- Sorpresa
- Combat amb armes de foc
- Dany
- Blindatge
- Mires
- Combat cos a cos
- Granades, Mines i Bombardejos d'artilleria
- Exemple d'atac
- Accions i Atacs Avançats
- Explicació del sistema avançat de combat:
- Càrrega d'Equipament
- Moviment
- Cansament
- Accions i Cansament
- Blindatge de vehicles
- Combat cos a cos
- Efectes psicològics transitoris
- Accions i atacs professionals
- Explicació d'un conjunt de regles que només s'usa puntualment:
- Habilitat d'un franctirador (referida a la distància respecte al seu objectiu)
- Temps de vol (quant pot tardar una bala en arribar al seu objectiu en funció de la distància)
- Fallada de granades i projectils d'artilleria (pel que fa a encertar el seu objectiu)
- Estils de combat cos a cos
- Els diferents estils de combat que es possible trobar:
- Sense entrenar
- Lluita lliure
- Jujitsu
- Boxa
- Cos a cos
- Armes i Equipament
- Els diferents tipus d'armes i equipament que és possible trobar al joc:
- Armes marcials (ganivets, espases, arcs, etc.)
- Pistoles i revòlvers
- Fusells
- Escopetes
- Subfusells
- Ametralladores
- Llançaflames
- Granades i mines
- Artilleria
- Morters i llançacoets
- Apèndix A: Taules de referència ràpida
- Conté les taules necessàries per facilitar la tasca de l'àrbitre.
- Apèndix B: Sistema 4d6
- Explicació del sistema 4d6 junt amb el seu sistema de distribució de probabilitats.
- Crèdits de les imatges
- Procedència i llicències de les imatges usades.
Saints & Sinners: Sistema bàsic de joc
Saints & Sinners usa com a mecànica base de joc el que Gerardo Tasistro ha anomenat la mecànica dels daus Vermells i Blaus (o Sistema 4d6).
Els daus de color vermell representen la fortalesa de la tirada i els de color blau les seves debilitats, el resultat d'una tirada en el sistema sempre es calcula restant al resultat obtingut en els daus vermells el dels daus blaus, i això sempre es dú a terme tant per veure el resultat d'una tirada d'habilitat com el de la seva dificultat, l'us d'una habilitat tindrà èxit sempre que el resultat de la seva tirada iguali o superi al de la tirada de dificultat un cop s'hagin aplicat els corresponents modificadors.
Tot l'anterior està resumit en la taula següent, en la que es poden veure els nivells d'habilitat i les dificultats i cóm calcular-les amb les tirades de daus oposades.
Habilitat del personatge | Dificultat de la tasca | Tirada de daus |
Sense entrenar | Trivial (Trivial) | 4d6-5d6 |
Entrenat | Easy (Senzill) | 4d6-4d6 |
Professional | Demanding (Exigent) | 4d6-3d6 |
Expert | Challenging (Desafiant) | 4d6-2d6 |
Mestre | Hard (Dura) | 4d6-1d6 |
Legendari | Epic (Èpica) | 4d6 |
Un exemple de tirada d'habilitat seria el següent: Un personatge amb una habilitat a nivell professional (4d6-3d6=24-11=13) enfrontat a una tasca Desafiant (4d6-2d6=14-10=4) en aquest cas hauria guanyat per 9 punts.
Usant fRáGiL amb Saints & Sinners
Ja que Saints & Sinners és un joc de temàtica militar els seus continguts es podrien adaptar a fRáGiL per aconseguir una experiència de joc semblant a la que ofereix Twilight 2000, el joc postapocalíptic militar per excelència (quelcom que de fet també es pot dur a terme amb els jocs basats en el reglament CdB Engine, com per exemple Walküre o el seu futur suplement Sturm und Drang).
Les notes que us vaig a presentar a continuació son, a l'igual que a l'entrada anterior, un estudi preliminar que també té en consideració que les llicències de fRáGiL (CC BY-SA 4.0) i Saints & Sinners (CC BY 4.0) son compatibles fins i tot per crear obres de cara a una explotació comercial, tot i que s'ha de tenir en compte que la llicència de la obra resultant haurà de ser CC BY-SA 4.0 tal i com s'explica a la wiki de Creative Commons.
Primer de tot és necessari establir l'equivalència d'escales de dificultat entre ambdos reglaments. En aquest cas no es tracta d'una correspondència tan directa com en el cas de CdB Engine, per tant suggereixo la taula següent:
Equivalència de rangs de dificulta | |||
fRáGiL | STEN 2.0 | Saints & Sinners | ||
Dificultat | Tasca | Nivell de dificultat | Tirada de daus |
1 | Molt senzilla | Trivial (Trivial) | 4d6-5d6 |
2 | Senzilleta | ||
3 | Moderada | ||
4 | Complicada | Easy (Senzill) | 4d6-4d6 |
5 | Sofisticada | Demanding (Exigent) | 4d6-3d6 |
6 | Fotuda | Challenging (Desafiant) | 4d6-2d6 |
7 | Molt fotuda | Hard (Dura) | 4d6-1d6 |
8 | De debó? | Epic (Èpica) | 4d6 |
9 | WTF, paio |
Pel que fa als atributs i els seus nivells la seva equivalència es basstant directa, només s'ha de tenir en compte que a Saints & Sinners no existeix cap capacitat psiònica, tot i que aquestes son fàcilment adaptables en el cas que es desitgin introduir en el joc prenent com a referència les mecàniques de fRáGiL.
Per a les característiques secundàries que es calculen en base als atributs es recomanable usar les instruccions de cada reglament.
Equivalència d'atributs | |
fRáGiL | STEN 2.0 | Saints & Sinners |
Atribut | Atribut |
Força | Strength (Força) |
Lideratge | Sagacity (Sagacitat) |
Intel·ligència | Cognitive (Cognitivu) |
Agilitat | Dexterity (Destresa) |
Resistència | Endurance (Resistència) |
Voluntat | Mettle (Ànim) |
Potència | S / C |
Defensa | S / C |
Extensió | S / C |
S / C: Sense Correspondència directa (a Saints & Sinners no existeixen els poders psiònics) |
Equivalència de nivells d'atributs | |
fRáGiL | STEN 2.0 | Saints & Sinners |
Nivell d'atribut | Nivell d'atribut |
0 | 4 |
1 | 5-8 |
2 | 9-12 |
3 | 13-16 |
4 | 17-20 |
5 | 21-24 |
Pel que fa als nivells d'habilitat es possible arribar a les equivalències següents agafant com a model la taula anterior en la que es mostren els rangs de dificultat.
Equivalència de nivells d'habilitat | |||
fRáGiL | STEN 2.0 | Saints & Sinners | ||
Nivell d'habilitat | Nivell d'habilitat | Tirada de daus | |
1 | Unskilled (Sense entrenar) | 4d6-5d6 | |
2 | |||
3 | |||
4 | Skilled (Entrenat) | 4d6-4d6 | |
5 | Professional (Professional) | 4d6-3d6 | |
6 | Expert (Expert) | 4d6-2d6 | |
7 | Master (Mestre) | 4d6-1d6 | |
8 | Legendary (Legendari) | 4d6 |
Pel que fa a l'armament es necessari tenir en consideració com funciona a tots dos jocs, ja que a fRáGiL presenta unes característiques de tipus genèric i a Saints & Sinners és d'un tipus més especialitzat i prenent com a referència armes del món real, per tant depenent de l'opció que s'escolleixi usar pot ser necessari dur a terme un estudi per crear les estadístiques de joc més adients (en aquest sentit pot ser útil consultar la categoria d'armes de foc a Wikipedia i la wiki Internet Movie Firearms Database així com literatura especialitzada o suplements d'altres jocs que tractin el tema en profunditat).
Comparació d'armes genèriques amb el seu equivalent a Saints & Sinners |
||||||
fRáGiL | STEN 2.0 | ||||||
Nom | Impacte | Abast | Dany | Pes | Tipus de Dany | Especial |
Katana | 4 | 2 | 5 | 1,5 | Tallant | |
Pistola | 0 | 6 | 10 | 1 | Perforant | Carregador (6)
Encasquetament Penetració |
Ametralladora lleugera | 0 | 7 | 14 | 3 | Perforant | Carregador (100)
Encasquetament Foc automàtic Penetració |
Saints & Sinners | ||||||
Arma | Dany | Abast | Munició | Pes | ||
Espasa | 2(d6+1) | Curt (1 m) | - | 1,5 kg | ||
Colt M1911A1 | 2d6 SP+3 |
10/20/30/40/50/80 | 7 (.45 ACP) |
1,1 kg | ||
Ametralladora M1919 Browning |
2(d6+1) SP+2 |
100/300/600/900/1400/1800 | 250 (7,62 x 51mm) |
14 kg | ||
SP: Stopping Power (Poder de Parada). Només s'aplica al dany quan la bala impacta als teixits del cos. |
Tal i com es pot veure a la taula anterior les armes de Saints & Sinners poden tenir un codi de dany una mica inusual, com per exemple 2(d6+1) SP +2, però tal i com s'explica al reglament del joc això vol dir que és necessari fer una tirada de dos daus de 6 cares i sumar-li a cada resultat +1, per tnat com a mínim causaria (1+1)+(1+1)=4 punts de mal i com a màxim (6+1)+(6+1)=14 punts de dany (el Poder de Parada de l'arma, en aquest cas +2, s'afegiria al dany en el cas de que el personatge objectiu no dugués una protecció com per exemple una armilla antibales).
En el cas que es vulguin passar les estadístiques de les armes de Saints & Sinners al sistema STEN 2.0 de fRáGiL poden realitzar-se els següents calculs per tenir una certa aproximació:
- Armes blanques: Dany (STEN) = Dany mínim (Saints & Sinners)
- Armes de fuego: Dany (STEN) = Dany màxim (Saints & Sinners) (es pot considerar afegir el factor SP al dany)
- Abast: Usar l'abast abstracte que proposa el sistema STEN
- Pes: Es pot considerar usar el pes que apareix a qualsevol dels dos manuals de joc o el de les obres de referència que es consultin
Pel que fa a les proteccions que poden dur els personatges podem observar el següent:
Comparació de blindatges amb el seu equivalent a Saints & Sinners |
|||||||
fRáGiL | STEN 2.0 | |||||||
Nom | Con | Tall | Per | Cob | Eva | Pen | Pes |
Armilla de cuir | 1 | 2 | 2 | 6 | 3 | 1 | 10 |
Armadura de Mad Max | 3 | 4 | 4 | 6 | 0 | 2 | 15 |
Armadura recreacionista de plaques | 3 | 3 | 4 | 6 | 1 | 2 | 15 |
Saints & Sinners | |||||||
Nom | Tirada d'absorció | Bonus d'explosió | |||||
Casco | 2d6 | N / A | |||||
Armilla antibales (Nivell IV) | 3d6 | 1 nivell |
Com es pot veure a la taula anterior a l'STEN 2.0 les proteccions tenen diverses estadístiques per definir la protecció que ofereixen respecte als diversos tipus de dany (penetrant, tallant, etc.), en canvi a Saints & Sinners les protecciones només ofereixen una tirada de daus de protecció i en alguns casos una protecció especial contra explosions.
Per passar les estadístiques d'aquestes proteccions d'un sistena a l'altre us suggereixo el següent:
- Proteccions (STEN): Resultat màxim de la tirada de protecció (Saints & Sinners), l'àrbitre haurà de decidir com dividir aquesta xifra als diferents tipus de dany de l'STEN i com aplicar altres efectes
- Proteccions (Saints & Sinners): És equivalent a la suma de les resistències Contundent, Tallant i Perforant de la protecció (STEN), qualsevol altre efecte i la seva aplicació queden a criteri de l'àrbitre
Personatge d'exemple: Rosa Xànina
Per acabar aquesta entrada us deixo un personatge històric d'exemple: La franctiradora soviètica Rosa Xànina (1924 - 1945).
He creat el personatge basant-me en l'informació continguda a l'article de Wikipedia i les branques profesionals de Saints & Sinners. He redactat les seves estadístiques de joc conforme al format de Saints & Sinners per després convertir-lo al format de fRáGiL (no he dut a terme cap conversió d'armes o altres peces d'equipament similar ni tampoc he adjudicat estils o habilitats de combat seguint el sistema STEN 2.0, tot i que en cas de voler-ho hauria de ser fàcil llegint el manual).
Rosa Xànina (1924 - 1945) Franctiradora soviètica de la Segona Guerra Mundial
Saints & Sinners
|
|||||
ATRIBUTS | |||||
Atribut | Modificador | Punts de vida:
Vigor: Llindar del dolor: Punts de acción: Resistència (rondes): |
26
20 4 12 3 |
||
Força
Sagacitat Cognitiu Destresa Resistència Ànim |
14
16 14 16 16 18 |
0
+2 0 +2 +2 +4 |
|||
RERAFONS | |||||
Mestra d'educació primària.
Academia Central de Dones Franctiradores. Sargent Senior, 1ª Esquadra 184ª División de Fusileros, 3º Front Bielorús. Doble Orde de la Gloria (3ª i 2ª Classe). Medalla al Valor Quatre germans: Mikhaïl (mort durant el Setge de Leningrad al 1941), Fiódor (mort durant la Batalla de Crimea al 1941), Serguei (desaparegut en combat) i Marat. |
HABILITATS | |||||
Habilidtat | Nivell | Especialització | Nivell | ||
Combat Cos a Cos
Comunicacions Foc Indirecte Fusells Granades Observador Avançat Pistoles Tàctiques i Camuflatge |
Professional
Entrenat Entrenat Expert Professional Professional Professional Professional |
Revolver Nagant M1895
Fusell Moisin Nagant |
Expert
Expert |
||
EQUIPAMENT | |||||
Fusell de franctirador Moisin Nagant equipat amb mira PU.
Uniforme. Altres pertrets segons sigui necessari. |
Rosa Xànina (1924 - 1945) Franctiradora soviètica de la Segona Guerra Mundial
fRáGiL
|
|||||
ATRIBUTS | |||||
Físics | Mentals | Psiònics | |||
Força (F)
Agilitat (A) Resistència (R) |
3
3 3 |
Voluntat (V)
Intel·ligència (I) Lideratge (L) |
4
3 3 |
Potència (P)
Defensa (D) Extensió (E) |
N/A
N/A N/A |
RERAFONS | |||||
Mestra d'educació primària.
Academia Central de Dones Franctiradores. Sargent Senior, 1ª Esquadra 184ª División de Fusileros, 3º Front Bielorús. Doble Orde de la Gloria (3ª i 2ª Classe). Medalla al Valor Quatre germans: Mikhaïl (mort durant el Setge de Leningrad al 1941), Fiódor (mort durant la Batalla de Crimea al 1941), Serguei (desaparegut en combat) i Marat. |
HABILITATS | QUALITATS | ||||
Habilitat
Combat Cos a Cos Comunicacions Foc Indirecte Fusells Granades Observador Avançat Pistoles Tàctiques i Camuflatge |
NVL
5 4 4 6 5 5 5 5 |
ATR
F/A/R I I F/A F/A I F/A L |
Inconsciència (= 5xV)
Mort (= 10xF) Resistència total (= 5xR) Recuperació (= R) Iniciativa (= A+I) Càrrega total (= 5xF) Càrrega en mans (= F) |
20
30 15 3 6 15 kg 3 kg |
INVENTARI | |||||
Fusell de franctirador Moisin Nagant equipat amb mira PU.
Uniforme. Altres pertrets segons sigui necessari. |
Propers lliuraments?
Rust texture by
NaamaYMStock on DeviantArt
NaamaYMStock on DeviantArt
Amb aquesta entrada finalitzo de moment aquesta sèrie dedicada a fRáGiL, tot i que la meva ment segueix treballant i les idees van fluint, per tant no descarto ampliar-la en un futur més o menys immediat amb alguna creació pròpia aprofitant algun dels planols que Eneko Menica fa públics a través de EL Tomo Carmesí...
Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English
No hay comentarios:
Publicar un comentario