Este blog no apoya la difusión de contenidos con derechos de autor (excepto los casos en los que el autor da su permiso para ello o los difunde de manera gratuita).
Aquest blog no dona suport a la difusió de continguts amb dret d'autor (exceptuant els casos en els que l'autor en dona permís o els difon de manera gratuïta).
This blog does not support the dissemination of copyrighted content (except for cases in which the author gives permission for it or spreads for free).

martes, 8 de enero de 2019

Ressenya de fRáGiL (Part 6)



En aquesta sisena part de la sèrie que estic dedicant al joc de rol postapocalíptic fRáGiL us donaré unes pautes per usar-lo amb el joc Saints & Sinners (Sants i Pecadors), creat per Gerardo Tasistro (Blog | DriveThruRPG)

Per llegir els lliuraments anteriors podeu seguir aquests enllaços: #1 #2 #3 #4 #5.

Saints & Sinners
Rust texture by
NaamaYMStock on DeviantArt

Saints & Sinners és un joc de rol que està concebut per a oferir a àrbitres i jugadors l'oportunitat d'experimentar les accions i sensacions que va poder tenir un soldat en els conflictes que han marcat les fites del segle XX, com la Primera i la Segona Guerra Mundial o la Guerra de Corea per posar uns pocs exemples.

Per aconseguir-ho Saints & Sinners dona els elements necessaris per crear personatges de tipus militar i un reglament que es concentra en gestionar les corresponents situacions de combat que es poden arribar a produir durant el joc.

Saints & Sinners: Continguts

Saints & Sinners està estructurat en els següents capitols:



Sobre aquest joc | Llegeix això primer
Introducció que deixa clar que ens trobem davant un joc de rol que pretén ser realista i no davant d'un joc de fantasia heròica.
El personatge
Explicació dels passos necessaris per crear els atributs dels personatges i les seves característiques derivades (bonificacions d'atribut, punts de vida, etc.), també s'inclou un personatge d'exemple.


Habilitats i branques
Descriu les diferents branques de servei i les habilitats i especialitzacions que li dona al personatge cadascuna:
  • Soldat d'infanteria:
    • Fuseller
    • Armes pesades
    • Metge
    • Observador Avançat / Morter
  • Artilleria:
    • Morter
    • Obús
  • Blindats
  • Comunicacions
  • Intel·ligència
  • Pilot:
    • Ala fixa
    • Helicòpter


Temps
Explica cóm dividir el temps de joc en diferents unitats:
  • Escenes
  • Rondes (intervals de 10 segons)
  • Batecs (intervals d'1 segón, cada batec acostuma a tenir 4 tics, tot i que aquesta quantitat pot variar depenent del nivell d'entrenament del personatge en l'habilitat usada)
  • Tics (intervals d'1/4 de segón, s'usen per dur el compte de les situacions que es poden desencadenar ràpidament)
Resolució de tasques usant habilitats
Explicació del sistema bàsic del joc.
Progrés del personatge
Explicació de cóm pot evolucionar el personatge mitjançant l'entrenament i l'especialització.
Accions bàsiques i d'atac
Explicació del sistema bàsic de combat:
  • Observació
  • Iniciativa
  • Sorpresa
  • Combat amb armes de foc
  • Dany
  • Blindatge
  • Mires
  • Combat cos a cos
  • Granades, Mines i Bombardejos d'artilleria
  • Exemple d'atac
Accions i Atacs Avançats
Explicació del sistema avançat de combat:
  • Càrrega d'Equipament
  • Moviment
  • Cansament
  • Accions i Cansament
  • Blindatge de vehicles
  • Combat cos a cos
  • Efectes psicològics transitoris
Accions i atacs professionals
Explicació d'un conjunt de regles que només s'usa puntualment:
  • Habilitat d'un franctirador (referida a la distància respecte al seu objectiu)
  • Temps de vol (quant pot tardar una bala en arribar al seu objectiu en funció de la distància)
  • Fallada de granades i projectils d'artilleria (pel que fa a encertar el seu objectiu)
Estils de combat cos a cos
Els diferents estils de combat que es possible trobar:
  • Sense entrenar
  • Lluita lliure
  • Jujitsu
  • Boxa
  • Cos a cos


Armes i Equipament
Els diferents tipus d'armes i equipament que és possible trobar al joc:
  • Armes marcials (ganivets, espases, arcs, etc.)
  • Pistoles i revòlvers
  • Fusells
  • Escopetes
  • Subfusells
  • Ametralladores
  • Llançaflames
  • Granades i mines
  • Artilleria
  • Morters i llançacoets
Apèndix A: Taules de referència ràpida
Conté les taules necessàries per facilitar la tasca de l'àrbitre.
Apèndix B: Sistema 4d6
Explicació del sistema 4d6 junt amb el seu sistema de distribució de probabilitats.
Crèdits de les imatges
Procedència i llicències de les imatges usades.


Saints & Sinners: Sistema bàsic de joc

Saints & Sinners usa com a mecànica base de joc el que Gerardo Tasistro ha anomenat la mecànica dels daus Vermells i Blaus (o Sistema 4d6).

Els daus de color vermell representen la fortalesa de la tirada i els de color blau les seves debilitats, el resultat d'una tirada en el sistema sempre es calcula restant al resultat obtingut en els daus vermells el dels daus blaus, i això sempre es dú a terme tant per veure el resultat d'una tirada d'habilitat com el de la seva dificultat, l'us d'una habilitat tindrà èxit sempre que el resultat de la seva tirada iguali o superi al de la tirada de dificultat un cop s'hagin aplicat els corresponents modificadors.

Tot l'anterior està resumit en la taula següent, en la que es poden veure els nivells d'habilitat i les dificultats i cóm calcular-les amb les tirades de daus oposades.

Habilitat del personatge Dificultat de la tasca Tirada de daus
Sense entrenar Trivial (Trivial) 4d6-5d6
Entrenat Easy (Senzill) 4d6-4d6
Professional Demanding (Exigent) 4d6-3d6
Expert Challenging (Desafiant) 4d6-2d6
Mestre Hard (Dura) 4d6-1d6
Legendari Epic (Èpica) 4d6


Un exemple de tirada d'habilitat seria el següent: Un personatge amb una habilitat a nivell professional (4d6-3d6=24-11=13) enfrontat a una tasca Desafiant (4d6-2d6=14-10=4) en aquest cas hauria guanyat per 9 punts.

Usant fRáGiL amb Saints & Sinners

Ja que Saints & Sinners és un joc de temàtica militar els seus continguts es podrien adaptar a fRáGiL per aconseguir una experiència de joc semblant a la que ofereix Twilight 2000, el joc postapocalíptic militar per excelència (quelcom que de fet també es pot dur a terme amb els jocs basats en el reglament CdB Engine, com per exemple Walküre o el seu futur suplement Sturm und Drang).

Les notes que us vaig a presentar a continuació son, a l'igual que a l'entrada anterior, un estudi preliminar que també té en consideració que les llicències de fRáGiL (CC BY-SA 4.0) i Saints & Sinners (CC BY 4.0) son compatibles fins i tot per crear obres de cara a una explotació comercial, tot i que s'ha de tenir en compte que la llicència de la obra resultant haurà de ser CC BY-SA 4.0 tal i com s'explica a la wiki de Creative Commons.

Primer de tot és necessari establir l'equivalència d'escales de dificultat entre ambdos reglaments. En aquest cas no es tracta d'una correspondència tan directa com en el cas de CdB Engine, per tant suggereixo la taula següent:

Equivalència de rangs de dificulta
fRáGiL | STEN 2.0 Saints & Sinners
Dificultat Tasca Nivell de dificultat Tirada de daus
1 Molt senzilla Trivial (Trivial) 4d6-5d6
2 Senzilleta
3 Moderada
4 Complicada Easy (Senzill) 4d6-4d6
5 Sofisticada Demanding (Exigent) 4d6-3d6
6 Fotuda Challenging (Desafiant) 4d6-2d6
7 Molt fotuda Hard (Dura) 4d6-1d6
8 De debó? Epic (Èpica) 4d6
9 WTF, paio


Pel que fa als atributs i els seus nivells la seva equivalència es basstant directa, només s'ha de tenir en compte que a Saints & Sinners no existeix cap capacitat psiònica, tot i que aquestes son fàcilment adaptables en el cas que es desitgin introduir en el joc prenent com a referència les mecàniques de fRáGiL.

Per a les característiques secundàries que es calculen en base als atributs es recomanable usar les instruccions de cada reglament.

Equivalència d'atributs
fRáGiL | STEN 2.0 Saints & Sinners
Atribut Atribut
Força Strength (Força)
Lideratge Sagacity (Sagacitat)
Intel·ligència Cognitive (Cognitivu)
Agilitat Dexterity (Destresa)
Resistència Endurance (Resistència)
Voluntat Mettle (Ànim)
Potència S / C
Defensa S / C
Extensió S / C
S / C: Sense Correspondència directa
(a Saints & Sinners no existeixen els poders psiònics)


Equivalència de nivells d'atributs
fRáGiL | STEN 2.0 Saints & Sinners
Nivell d'atribut Nivell d'atribut
0 4
1 5-8
2 9-12
3 13-16
4 17-20
5 21-24


Pel que fa als nivells d'habilitat es possible arribar a les equivalències següents agafant com a model la taula anterior en la que es mostren els rangs de dificultat.

Equivalència de nivells d'habilitat
fRáGiL | STEN 2.0 Saints & Sinners
Nivell d'habilitat Nivell d'habilitat Tirada de daus
1 Unskilled (Sense entrenar) 4d6-5d6
2
3
4 Skilled (Entrenat) 4d6-4d6
5 Professional (Professional) 4d6-3d6
6 Expert (Expert) 4d6-2d6
7 Master (Mestre) 4d6-1d6
8 Legendary (Legendari) 4d6


Pel que fa a l'armament es necessari tenir en consideració com funciona a tots dos jocs, ja que a fRáGiL presenta unes característiques de tipus genèric i a Saints & Sinners és d'un tipus més especialitzat i prenent com a referència armes del món real, per tant depenent de l'opció que s'escolleixi usar pot ser necessari dur a terme un estudi per crear les estadístiques de joc més adients (en aquest sentit pot ser útil consultar la categoria d'armes de foc a Wikipedia i la wiki Internet Movie Firearms Database així com literatura especialitzada o suplements d'altres jocs que tractin el tema en profunditat).

Comparació d'armes genèriques
amb el seu equivalent a Saints & Sinners
fRáGiL | STEN 2.0
Nom Impacte Abast Dany Pes Tipus de Dany Especial
Katana 4 2 5 1,5 Tallant
Pistola 0 6 10 1 Perforant Carregador (6)
Encasquetament
Penetració
Ametralladora lleugera 0 7 14 3 Perforant Carregador (100)
Encasquetament
Foc automàtic
Penetració
Saints & Sinners
Arma Dany Abast Munició Pes
Espasa 2(d6+1) Curt (1 m) - 1,5 kg
Colt M1911A1 2d6
SP+3
10/20/30/40/50/80 7
(.45 ACP)
1,1 kg
Ametralladora
M1919 Browning
2(d6+1)
SP+2
100/300/600/900/1400/1800 250
(7,62 x 51mm)
14 kg
SP: Stopping Power (Poder de Parada). Només s'aplica al dany quan la bala impacta als teixits del cos.


Tal i com es pot veure a la taula anterior les armes de Saints & Sinners poden tenir un codi de dany una mica inusual, com per exemple 2(d6+1) SP +2, però tal i com s'explica al reglament del joc això vol dir que és necessari fer una tirada de dos daus de 6 cares i sumar-li a cada resultat +1, per tnat com a mínim causaria (1+1)+(1+1)=4 punts de mal i com a màxim (6+1)+(6+1)=14 punts de dany (el Poder de Parada de l'arma, en aquest cas +2, s'afegiria al dany en el cas de que el personatge objectiu no dugués una protecció com per exemple una armilla antibales).

En el cas que es vulguin passar les estadístiques de les armes de Saints & Sinners al sistema STEN 2.0 de fRáGiL poden realitzar-se els següents calculs per tenir una certa aproximació:
  • Armes blanques: Dany (STEN) = Dany mínim (Saints & Sinners)
  • Armes de fuego: Dany (STEN) = Dany màxim (Saints & Sinners) (es pot considerar afegir el factor SP al dany)
  • Abast: Usar l'abast abstracte que proposa el sistema STEN
  • Pes: Es pot considerar usar el pes que apareix a qualsevol dels dos manuals de joc o el de les obres de referència que es consultin

Pel que fa a les proteccions que poden dur els personatges podem observar el següent:

Comparació de blindatges
amb el seu equivalent a Saints & Sinners
fRáGiL | STEN 2.0
Nom Con Tall Per Cob Eva Pen Pes
Armilla de cuir 1 2 2 6 3 1 10
Armadura de Mad Max 3 4 4 6 0 2 15
Armadura recreacionista de plaques 3 3 4 6 1 2 15
Saints & Sinners
Nom Tirada d'absorció Bonus d'explosió
Casco 2d6 N / A
Armilla antibales (Nivell IV) 3d6 1 nivell


Com es pot veure a la taula anterior a l'STEN 2.0 les proteccions tenen diverses estadístiques per definir la protecció que ofereixen respecte als diversos tipus de dany (penetrant, tallant, etc.), en canvi a Saints & Sinners les protecciones només ofereixen una tirada de daus de protecció i en alguns casos una protecció especial contra explosions.

Per passar les estadístiques d'aquestes proteccions d'un sistena a l'altre us suggereixo el següent:
  • Proteccions (STEN): Resultat màxim de la tirada de protecció (Saints & Sinners), l'àrbitre haurà de decidir com dividir aquesta xifra als diferents tipus de dany de l'STEN i com aplicar altres efectes
  • Proteccions (Saints & Sinners): És equivalent a la suma de les resistències Contundent, Tallant i Perforant de la protecció (STEN), qualsevol altre efecte i la seva aplicació queden a criteri de l'àrbitre

Personatge d'exemple: Rosa Xànina

Per acabar aquesta entrada us deixo un personatge històric d'exemple: La franctiradora soviètica Rosa Xànina (1924 - 1945).

He creat el personatge basant-me en l'informació continguda a l'article de Wikipedia i les branques profesionals de Saints & Sinners. He redactat les seves estadístiques de joc conforme al format de Saints & Sinners per després convertir-lo al format de fRáGiL (no he dut a terme cap conversió d'armes o altres peces d'equipament similar ni tampoc he adjudicat estils o habilitats de combat seguint el sistema STEN 2.0, tot i que en cas de voler-ho hauria de ser fàcil llegint el manual).


Rosa Xànina (1924 - 1945)
Franctiradora soviètica de la Segona Guerra Mundial
Saints & Sinners
ATRIBUTS
Atribut Modificador Punts de vida:
Vigor:
Llindar del dolor:
Punts de acción:
Resistència (rondes):
26
20
 4
12
 3
Força
Sagacitat
Cognitiu
Destresa
Resistència
Ànim
14
16
14
16
16
18
0
+2
0
+2
+2
+4
RERAFONS
Mestra d'educació primària.
Academia Central de Dones Franctiradores.
Sargent Senior, 1ª Esquadra 184ª División de Fusileros, 3º Front Bielorús.
Doble Orde de la Gloria (3ª i 2ª Classe).
Medalla al Valor
Quatre germans: Mikhaïl (mort durant el Setge de Leningrad al 1941), Fiódor (mort durant la Batalla de Crimea al 1941), Serguei (desaparegut en combat) i Marat.
HABILITATS
Habilidtat Nivell Especialització Nivell
Combat Cos a Cos
Comunicacions
Foc Indirecte
Fusells
Granades
Observador Avançat
Pistoles
Tàctiques i Camuflatge
Professional
Entrenat
Entrenat
Expert
Professional
Professional
Professional
Professional
Revolver Nagant M1895
Fusell Moisin Nagant
Expert
Expert
EQUIPAMENT
Fusell de franctirador Moisin Nagant equipat amb mira PU.
Uniforme.
Altres pertrets segons sigui necessari.




Rosa Xànina (1924 - 1945)
Franctiradora soviètica de la Segona Guerra Mundial
fRáGiL
ATRIBUTS
Físics Mentals Psiònics
Força (F)
Agilitat (A)
Resistència (R)
3
3
3
Voluntat (V)
Intel·ligència (I)
Lideratge (L)
4
3
3
Potència (P)
Defensa (D)
Extensió (E)
N/A
N/A
N/A
RERAFONS
Mestra d'educació primària.
Academia Central de Dones Franctiradores.
Sargent Senior, 1ª Esquadra 184ª División de Fusileros, 3º Front Bielorús.
Doble Orde de la Gloria (3ª i 2ª Classe).
Medalla al Valor
Quatre germans: Mikhaïl (mort durant el Setge de Leningrad al 1941), Fiódor (mort durant la Batalla de Crimea al 1941), Serguei (desaparegut en combat) i Marat.
HABILITATS QUALITATS
Habilitat
Combat Cos a Cos
Comunicacions
Foc Indirecte
Fusells
Granades
Observador Avançat
Pistoles
Tàctiques i Camuflatge
NVL
5
4
4
6
5
5
5
5
ATR
F/A/R
I
I
F/A
F/A
I
F/A
L
Inconsciència (= 5xV)
Mort (= 10xF)
Resistència total (= 5xR)
Recuperació (= R)
Iniciativa (= A+I)
Càrrega total (= 5xF)
Càrrega en mans (= F)
20
30
15
3
6
15 kg
3 kg
INVENTARI
Fusell de franctirador Moisin Nagant equipat amb mira PU.
Uniforme.
Altres pertrets segons sigui necessari.


Propers lliuraments?
Rust texture by
NaamaYMStock on DeviantArt

Amb aquesta entrada finalitzo de moment aquesta sèrie dedicada a fRáGiL, tot i que la meva ment segueix treballant i les idees van fluint, per tant no descarto ampliar-la en un futur més o menys immediat amb alguna creació pròpia aprofitant algun dels planols que Eneko Menica fa públics a través de EL Tomo Carmesí...

Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English

No hay comentarios:

Publicar un comentario