Dins d'aquesta setmana que estic dedicant a Lamentations of the Flame Princess avuí us parlaré del mòdul Scenic Dunnsmouth, escrit per Zzarchov Kowolski. Podran els Personatges Jugadors descobrir els secrets que amaga Dunnsmouth o morirán en l'intent...?
Influències que es possible detectar a la creació del mòdul
Scenic Dunnsmouth està influenciat pels relats The Dunwich Horror i The Shadow Over Innsmouth de l'escritor estadunidenc H.P. Lovecraft (no a debades el nom de la població que dona títol al mòdul es el producte de la unió dels pobles on s'esdevenen els fets explicats en tots dos relats) i ens permet dissenyar un lloc en el que es possible ambientar una aventura el rerafons de la qual respongui per complet als canons presents a l'obra de Lovecraft: Dunnsmouth és un poble empobrit situat en una zona pantanosa i bastant apartada de qualsevol centre de civilització (per tant qualsevol visita governamental o comercial és com a mínim esporàdica) i els seus habitants poden ser víctimes d'un secret terrible i obscur que els ha estat afectant durant anys (de manera similar a com la presència de la Orde Esotèrica de Dagon afecta als habitants d'Innsmouth), a més a més el pantà en el que es troba situat el poble també amaga... quelcom que es responsable dels efectes estranys que s'esdevenen a la regió.
Creant Dunnsmouth
Aquest mòdul ens permet crear Dunnsmouth, una vila que es pot usar repetides vegades amb el mateix grup de jugadors i la seva composició es decideix aleatòriament com a pas previ a l'aventura que l'àrbitre vulgui dirigir, aquesta composició es variable pel que fa a la disposició interna del poble (cases i edificis rellevants com per exemple l'església) i a la presència dels seus habitants (els membres de les famílies Duncaster, Dunlop, Samson i Van Klaus i individus com l'oncle Ivanovik o Magda la gitana).
Els elements que l'àrbitre necessita per generar Dunnsmouth son un conjunt de daus (1d4, 10d6, 1d8 i 2d12, cadascún de diferent color) així com una baralla de cartes de poker de la que només s'usarán els 4 pals (diamants ♦, piques ♠, cors ♥ i trèvols ♣).
Els daus es llançarán sobre un full en blanc i es pendrà nota d'on ha caigut cadascún i la puntuació obtinguda, depenent dels resultats obtinguts a cada tirada es determinarán les edificacions i la circumstància que afecta a cadascún d'ells, tenint en compte que si en algún dels d12 s'ha obtingut una puntuació de 7 o més aquesta localització és especial i pot estar relacionada amb el possible secret que amaga Dunnsmouth...
Per cada edifici que hagi estat designat com a llar d'una família es traurà una carta a l'atzar per determinar, mitjançant el pal corresponent i el valor de la carta, quin es el clan familiar al que pertany aquella llar i les persones concretes que hi viuen (el rerafons de cada família i els seus integrants està especificat a l'apartat dedicat a descriure els quatre clans).
Miscel·lànea
Dins de l'apartat de miscel·lània de Scenic Dunnsmouth s'ofereix informació addicional que complementa i amplia els continguts del mòdul. En aquest cas es serà possible trobar com ampliar el rerafons de la família Van Klaus i afegir opcions relacionades amb un secret del seu passat, un llistat d'encanteris i objectes màgics adequats pel seu ús a Dunnsmouth i consells per expandir el poble podent fins i tot crear les viles veïnes de Dunnbank i Dunnford i afegir a més a més la presència d'altres criatures i individus producte del secret que sotja el poble.
Ajudes de joc
Junt amb aquesta ressenya he preparat un arxiu pdf en el que he inclós 5 disposicions aleatòries de Dunnsmouth seguint les regles sugerides en el llibre (evidentment haureu de tenir el suplement a ma per interpretar correctament els resultats).
Google Drive | 4Shared |
Conclusions
Scenic Dunnsmouth és una font d'inspiració molt interessant si volem crear un llogaret maleït per a que els Personatges Jugadors la investiguin, tot i que crec que el grau de reutilització no es tan elevat como pugui semblar en principi, tot dependrà de la imaginació i els recursos de l'àrbitre i en aquest sentit suplements com Realms of Crawling Chaos per a Labyrinth Lord (que vaig ressenyar en aquesta entrada de la Setmana OSR 2015) son les eines perfectes per a una tasca d'aquest tipus , i si l'àrbitre està realment inspirat pot ubicar Dunnsmouth en altres escenaris com per exemple Qelong, que ja vaig ressenyar al 2013 (tot i que obviament en aquest cas s'haurà de tenir en compte que s'haurán de fer els canvis necessaris per pasar d'una ambientació occidental a una altra més pròpia del sudest asiàtic).
Aquesta entrada tambè està disponible en els següents idiomes:
Castellano English
No hay comentarios:
Publicar un comentario